Úspešný predaj II

Kurz je určený predajcom, obchodným zástupcom, vedúcim obchodných oddelení a všetkým pracovníkom spoločností, od ktorých sa očakáva aktívny prozákaznícky prístup. Strategický prístup je v predaji/obchode postavený na vzťahoch, pridanej hodnote a partnerskom prístupe, často v dlhodobom horizonte. Tento kurz nadväzuje na Úspešný predaj I.

  • Zdokonaliť sa v strategickom a komplexnom prístupe k predaju a obchodovaniu.
  • Posunúť sa od predaja produktov a služieb k predaju riešení prostredníctvom vyhľadávania resp. generovania obchodných príležitostí.
  • Zdokonaliť sa v presvedčivej argumentácii s rôznymi pozíciami na strane zákazníka a v rôznych fázach obchodného cyklu.
  • Rozlišovať zákazníkov a prístup k nim podľa obchodnej segmentácie a typológie zákazníka.

5 premenných obchodného cyklu podľa metodiky Solution Selling

(potreba, pozícia, vízia, hodnota, kontrola)

  • Vývoj potrieb a ako s nimi pracovať strategicky
  • Práca s pozíciou u zákazníka a jej dôležitosť pre úspešné dlhodobé vzťahy
  • Očakávania (vízia) zákazníka a naša schopnosť ich naplniť
  • Práca s pridanou hodnotou riešení pre zákazníka
  • Obchod ako riadený proces postupných krokov s vedomou kontrolou

 

Práca so zákazníkom v celom obchodnom cykle

  • Zákaznícka vertikála a mapa vplyvu (Power Map)
  • Získavanie „Sponzorov“ a „Power Sponzorov“ pre získavanie zákaziek
  • Dôležitosť viacerých kontaktov u zákazníka zo strategického pohľadu
  • Riadenie obchodného, resp. Nákupného procesu

 

Segmentácia zákazníkov podľa úrovne vzťahov a obchodného potenciálu

  • Gain – Build – Defend, od akvizície, cez rozvoj zákazníkov až po dlhodobú spoluprácu
  • Dôležitosť akvizície aj v čase kedy sa dobre darí
  • Rozvoj obchodu za pomoci up-seellingu a cross-sellingu
  • Ako pracovať s informáciami a preverovať možnosti pre ďalší rozvoj obchodných vzťahov
  • Metódy obrany zákazníka pred konkurenciou a ako udržať dlhodobo spokojných zákazníkov

 

Obchodná komunikácia podľa Typológie zákazníka

  • Odlišnosti v motiváciách jednotlivých typov
  • Ako rozpoznať jednotlivé typy
  • Očakávania a obavy typov zákazníkov v obchodnej komunikácii
  • Využitie typológie pre dlhodobé vzťahy
  • Víťazné ponuky pre jednotlivé typy zákazníkov
  • Konzultatívny prístup obchodovania s jednotlivými typmi zákazníkov – tréning so spätnou väzbou

 

Riešenie konkrétnych prípadov z praxe účastníkov

PROGRAM 1.DEŇ 2.DEŇ
Registrácia 8:45
Program 9:00 8:00
Obed 12:00 12:00
Program 13:00 13:00
Ukončenie 16:30 16:00

Kurzy prebiehajúce  prezenčnou formou sa konajú v Nikar Training Centre na adrese Liptovská 10, 821 09 Bratislava,  www.nikar.sk

 

Prihláška do kurzu

Prihlásiť sa

Odporúčame aj nasledovné kurzy

Dohodnite si konzultáciu

Kontaktovať