Od hasenia požiarov k efektívnemu riadeniu nákupného procesu a dodávateľského portfólia!
V dynamickom prostredí nákupu je dôležité nielen poznať procesy, ale aj vedieť ich efektívne riadiť a komunikovať s dodávateľmi.
Už vás nebaví hasiť požiare namiesto budovania strategického nákupu? Oneskorené dodávky, nekvalita a konfrontačné rozhovory nemusia byť realitou vášho dňa.
Na kurze sa pozrieme na to, ako má správne fungovať nákupný proces vo firme.
Kurz vedú skúsení nákupcovia s vyše 20 ročnou praxou v obore.
Účastníci sa naučia:
- orientovať sa v nákupných procesoch a chápať ich význam pre firmu,
- efektívne spravovať dodávateľské vzťahy a používať základné nástroje,
- premeniť stresujúce situácie v nákupe na zvládnuté procesy a stabilné vzťahy.
Úvod do strategického procurementu
- Nákup ako strategická súčasť firmy
- Rozdiel medzi operatívnym a strategickým prístupom
- Úloha nákupu v organizácii, kľúčové fázy nákupného procesu, prepojenie nákupu s ostatnými oddeleniami
- Prehľad nákupného cyklu – od identifikácie potrieb až po hodnotenie dodávok
Manažment dodávateľov a nástroje procurementu
- Ako vyberať dodávateľov a budovať dlhodobé vzťahy
- Základné nástroje pre efektívnejšiu každodennú prácu:
– kritériá výberu dodávateľov, hodnotenie výkonnosti,
– praktické ukážky systémov, templates, e-sourcingu.
Praktické cvičenia – scenáre
- Riešenie reálnych situácií, s ktorými sa nákupcovia stretávajú, ako napríklad:
– oneskorené dodávky,
– reklamácie,
– zmeny podmienok,
– ďalšie situácie, s ktorými sa účastníci stretávajú
Výstupy pre účastníkov
- Získate praktický prehľad o nákupných procesoch a nástrojoch.
- Budete pripravení zvládať každodenné výzvy v nákupnej praxi.
- Získate možnosť zdieľať pozitívne skúsenosti a využiť relevantné “best practices”
PROGRAM | 1.DEŇ |
Registrácia | 8:45 |
Program | 9:00 |
Obed | 12:00 |
Program | 13:00 |
Ukončenie | 16:30 |
Kurzy prebiehajúce prezenčnou formou sa konajú v Nikar Training Centre na adrese Liptovská 10, 821 09 Bratislava, www.nikar.sk