Kurz Obchodník pred webkamerou je zameraný na to ako naučiť obchodníkov efektívne a úspešne komunikovať s klientom prostredníctvom webkamery.
Obdobie koronakrízy inšpirovalo veľké množstvo klientov využívať webkameru ako bežnú súčasť komunikácie s okolím. Niektorí z nich dokonca začali používanie videokonferenčných prostriedkov od dodávateľov služieb automaticky požadovať. Obchodníci, ktorí sa vedia novej požiadavke prispôsobiť, získavajú u týchto klientov body navyše. Chcete k nim patriť?
- Naučiť obchodníkov, ako efektívne a úspešne komunikovať s klientom prostredníctvom webkamery.
- Naučiť ich rozoznať, ktoré rokovania si vyžadujú osobnú formu a ktoré môžu prebehnúť online.
- Vybaviť obchodníkov potrebnými zručnosťami pre sebaisté ovládanie softvéru pre online prenos.
- Profesionálne zvládnuť najčastejšie ťažké situácie, ktoré vznikajú počas online rokovaní.
- Vylepšiť vizuálnu stránku prezentácie obchodníka, firmy, služby či produktu na diaľku.
Výhody komunikácie a rokovania s klientom cez webkameru
Obchodník pred webkamerou
- Správne osvetlenie, akú časť tela má kamera zaberať, tréning pohľadov do kamery atď.
Zvládnutie technickej stránky
- Prehľad softvérov pre online rokovania, 8 funkcií programov, ktoré musí obchodník dôverne poznať (zdieľanie obrazovky, ako odoslať klientovi pozvánku, nastavenie mikrofónu a kamery atď.).
- Vizualizácia 3-2-1 pre online prostredie (PowerPoint – tri kľúčové vychytávky, grafická úprava na dve kliknutia, atraktívne animácie jedným mávnutím).
Príprava na online rokovanie/vyjednávanie
Štruktúra online rokovania s klientom
- Úvod – prvé vety pri online stretnutí, nastavenie pravidiel; hlavná časť – štruktúra troch krokov; záver – „úder“ na koniec; čomu venovať pozornosť po skončení online rokovania?
Komunikačná stránka online rokovania
- Špecifiká neverbálnej komunikácie pred kamerou (neverbálny mlynček, blízko či ďaleko?)
- Verbálna komunikácia v online prostredí – aby klient nielen počul, ale aj rozumel.
Zvládanie nepríjemných situácií v online prostredí
- Klient stráca pozornosť, zvoní mu mobil, zvládanie technických problémov (výpadok kamery, zvuku, online spojenia a pod.)
Praktické tipy
- Ako prezentovať prospekt, cenník, predmet; odkazy v chate, technika „Malé kontrakty“ pre udržanie pozornosti. Ako zistiť, nakoľko sa klientovi online rokovanie so mnou páčilo?
Online kurz je vedený lektorom v reálnom čase a je vysoko interaktívny. Obsahuje praktický nácvik.