Lean Management II – Value Stream Management

Kurz Lean Management II je zameraný na metodiku mapovania, analýzy a zefektívnenia hodnotových tokov pomocou VSM.

  • Účastníci pod vedením skúseného lektora aplikujú obsah najmä pomocou cvičení a príkladov z praxe.
  • Top lektori s praxou a experti vo svojej oblasti.
  • Vysoká miera spokojnosti účastníkov kurzu.

Forma realizácie kurzu je prezenčná alebo online (prípadne obe formy).
Pracovné metódy používané v tréningových programoch sú zvolené tak, aby sme zaistili interaktivitu, prispôsobenie obsahu potrebám účastníkov a prioritne sa zamerali na prenesenie znalostí do praxe.

  • V nadväznosti na tréning Lean Management I. poskytnúť metodiku mapovania, analýzy a zefektívnenia hodnotových tokov vo výrobe a v službách.

Ako dosiahnuť efektívne Lean procesy?

  • Ciele z pohľadu hodnoty pre zákazníka, spôsobilosti, dostupnosti, kapacity a pružnosti.
  • Skracovanie priebežného času procesu.
  • Osem najväčších strát – ich identifikácia a odstraňovanie.
  • Voľba hodnotového toku.

Mapovanie súčasného stavu procesu

  • Príprava mapovania (procesy, zber informácií).
  • Zostavenie mapy súčasného stavu.
  • Zákazníci a ich požiadavky, dodávatelia, procesy.
  • Atribúty procesu, komunikácia v rámci hodnotového toku.
  • Na aké dáta sa zameriavať a ako ich zbierať?
  • Ako zvoliť správny pomer medzi detailom a zrozumiteľnosťou?

Identifikácia metriky zoštíhľovania

  • Ako zvoliť spôsob merania, ktorý umožní monitorovať proces zlepšovania a odstraňovania strát?
  • Zostavenie zoznamu kľúčových metrík a špecifických cieľov zákazníka.
  • Identifikácia strát v hodnotovom toku. Čas cyklu procesu. Stanovenie cieľov.

Mapovanie budúceho stavu

  • Požiadavky zákazníka. Nástroje nepretržitého toku.

Vytvorenie a realizácia plánov zlepšovania

  • Stanovenie úloh (road map).
  • Presnejšia špecifikácia jednotlivých úloh a vytvorenie akčného plánu.

Riešenie praktických otázok pri implementácii Lean a softvérová podpora

  • Štúdia uskutočniteľnosti (feasibility study).
  • Úskalia pri nasadzovaní zlepšení.
Počas tréningu budú účastníci využívať softvér Value Stream Manager 2.0 so zberom údajov o procese zo smart zariadení.

Leadership – východiská (v každom module z iného pohľadu)

  • Orientácia na ľudí, pozitívny prístup a strategické uvažovanie
  • Inšpirácia príbehmi skutočných lídrov

Rozvoj potenciálu spolupracovníkov

Výzva pre lídrov: „Pracujme na ich rozvoji a využití ich potenciálu a nebudeme musieť pracovať za nich a zodpovedať za ich chyby.”

  • Vnímanie potenciálu spolupracovníkov
  • Úsilie a výsledok
  • Analýza výkonu spolupracovníka (Výkon, Aktivita, Kompetencia, Motivácia)
  • Nástroje rozvoja spolupracovníkov

Príležitosť alebo problém

  • Vidím a angažujem sa skôr, než budem môcť len reagovať (proaktivita)
  • Indikátory problémov a príležitostí (KPI, firemná kultúra, chyby a reklamácie, plytvanie)
  • Zmena je príležitosť, nie ohrozenie

Zmena – reflexia zmien, ktoré sme zažili

Vieme, ako spoľahlivo stroskotať na skalách zotrvačnosti zabehaných systémov a zvykov. Vieme, ako preplávať cez príboj zmeny?

  • Paradigma, odmietanie zmien, odpor voči zmene
  • Dôvod na zmenu, cieľ zmeny, ako nadchnúť spolupracovníkov pre zmenu

Ako komunikuje líder? Inšpiratívna komunikácia – komunikácia, ktorá ovplyvňuje

  • Základné pravidlá komunikácie o zmene, o čom je potrebné hovoriť
  • Prezentácia zmeny a zvládanie námietok proti zmene

Dôležité rozhovory

  • Ako viesť rozhovory o tom, ako vnímam spolupracovníka? Potenciál, silné a slabé stránky, vyjasnenie emócií a pocitov, stop ohováraniu a ďalšie praktické situácie

Rešerš vybranej knihy o leadershipe

Možné zadania

  • Príprava na motivačnú prezentáciu zmeny
  • Analýza možných námietok k zmene
  • Analýza postojov kľúčových hráčov k zmene
  • Návrh proaktívnej reakcie na vznikajúci problém
  • Analýza potenciálu podriadeného manažéra a návrh rozvojového plánu

 

Vidieť veci také, aké sú – je dobré. Vidieť veci také, aké by mohli byť – je veľmi dobré. Robiť veci lepšími – je skvelé. Vedieť pre to nadchnúť iných znamená úspech.
PROGRAM 1.DEŇ 2.DEŇ
Registrácia 8:45
Program 9:00 8:00
Obed 12:00 12:00
Program 13:00 13:00
Ukončenie 16:30 16:00

Pre účastníkov kurzu ponúkame možnosť následnej aplikačnej podpory formou individuálnej konzultácie s lektorom alebo formou workshopov priamo u klienta.

 

Pre objednanie alebo viac informácií nás kontaktujte na fbe@fbe.sk, prípadne na telefónnom čísle +421 2 544 185 13.

Prihláška do kurzu

Prihlásiť sa

Kapacita kurzov je obmedzená. Účastníkov zaraďujeme v poradí podľa dátumu záväznej prihlášky.

Odporúčame aj nasledovné kurzy

Dohodnite si konzultáciu

Kontaktovať