Lean Management III – Shopfloor Management

  • Kurz Lean Management III – Shopfloor Management je zameraný na zkvalitnenie a zlepšenie chodu procesov priamo v prevádzke.
  • Účastníci pod vedením skúseného lektora aplikujú obsah najmä pomocou cvičení a príkladov z praxe.
  • Top lektori s praxou a experti vo svojej oblasti.
  • Vysoká miera spokojnosti účastníkov kurzu.

Forma realizácie kurzu je prezenčná alebo online (prípadne obe formy).
Pracovné metódy používané v tréningových programoch sú zvolené tak, aby sme zaistili interaktivitu, prispôsobenie obsahu potrebám účastníkov a prioritne sa zamerali na prenesenie znalostí do praxe.

  • V nadväznosti na tréning Lean Management I. poskytnúť metodiku mapovania, analýzy a zefektívnenia hodnotových tokov vo výrobe a v službách.

Úvod do Shopfloor Managementu

  • Čo je to Shopfloor Management, kedy ho firmy začínajú aplikovať?
  • Čo sme sa naučili? Skúsenosti z praktickej aplikácie vo firmách.

Vizualizácia a pravidelné riešenie problémov priamo v prevádzke

  • Zaznamenanie problémov vo výrobe. Paretova analýza.
  • Riešenie problémov pomocou A3.
  • Odstránenie koreňovej príčiny namiesto potláčania symptómov.
  • Sledovanie efektívnosti nápravných opatrení.

Krúžky kvality / Quality Circles

  • Špeciálne postavenie (ne)kvality pri riešení problémov.
  • Ciele krúžkov kvality, náplň stretnutí a podnety na riešenie.
  • Postupy a metódy využívané pri krúžkoch kvality (Ishikawa, 5 Why…).
  • Katalóg chýb a premenlivosť procesov.

Gemba

  • Čo je to Gemba a kto ju vykonáva. Priebeh Gemba.
  • Na čo sa zamerať. Výsledky a výstupy z Gemba.

Eskalácia problémov

  • Ako, kedy a komu eskalovať problémy?
  • Organizačná štruktúra pre eskaláciu problémov. Návrat na úroveň shopfloor.

Kaizen a neustále zlepšovanie

  • Metodika Kaizen. Iné modely neustáleho zlepšovania.
  • Tabule pre Kaizen a neustále zlepšovanie.
  • Formálna stránka zlepšovania (autorské práva, odmeny a motivácia).

Leadership – východiská (v každom module z iného pohľadu)

  • Orientácia na ľudí, pozitívny prístup a strategické uvažovanie
  • Inšpirácia príbehmi skutočných lídrov

Rozvoj potenciálu spolupracovníkov

Výzva pre lídrov: „Pracujme na ich rozvoji a využití ich potenciálu a nebudeme musieť pracovať za nich a zodpovedať za ich chyby.”

  • Vnímanie potenciálu spolupracovníkov
  • Úsilie a výsledok
  • Analýza výkonu spolupracovníka (Výkon, Aktivita, Kompetencia, Motivácia)
  • Nástroje rozvoja spolupracovníkov

Príležitosť alebo problém

  • Vidím a angažujem sa skôr, než budem môcť len reagovať (proaktivita)
  • Indikátory problémov a príležitostí (KPI, firemná kultúra, chyby a reklamácie, plytvanie)
  • Zmena je príležitosť, nie ohrozenie

Zmena – reflexia zmien, ktoré sme zažili

Vieme, ako spoľahlivo stroskotať na skalách zotrvačnosti zabehaných systémov a zvykov. Vieme, ako preplávať cez príboj zmeny?

  • Paradigma, odmietanie zmien, odpor voči zmene
  • Dôvod na zmenu, cieľ zmeny, ako nadchnúť spolupracovníkov pre zmenu

Ako komunikuje líder? Inšpiratívna komunikácia – komunikácia, ktorá ovplyvňuje

  • Základné pravidlá komunikácie o zmene, o čom je potrebné hovoriť
  • Prezentácia zmeny a zvládanie námietok proti zmene

Dôležité rozhovory

  • Ako viesť rozhovory o tom, ako vnímam spolupracovníka? Potenciál, silné a slabé stránky, vyjasnenie emócií a pocitov, stop ohováraniu a ďalšie praktické situácie

Rešerš vybranej knihy o leadershipe

Možné zadania

  • Príprava na motivačnú prezentáciu zmeny
  • Analýza možných námietok k zmene
  • Analýza postojov kľúčových hráčov k zmene
  • Návrh proaktívnej reakcie na vznikajúci problém
  • Analýza potenciálu podriadeného manažéra a návrh rozvojového plánu

 

Vidieť veci také, aké sú – je dobré. Vidieť veci také, aké by mohli byť – je veľmi dobré. Robiť veci lepšími – je skvelé. Vedieť pre to nadchnúť iných znamená úspech.
PROGRAM 1.DEŇ 2.DEŇ
Registrácia 8:45
Program 9:00 8:00
Obed 12:00 12:00
Program 13:00 13:00
Ukončenie 16:30 16:00

Pre účastníkov kurzu ponúkame možnosť následnej aplikačnej podpory formou individuálnej konzultácie s lektorom alebo formou workshopov priamo u klienta.

 

Pre objednanie alebo viac informácií nás kontaktujte na fbe@fbe.sk, prípadne na telefónnom čísle +421 2 544 185 13.

Kurzy prebiehajúce  prezenčnou formou sa konajú v Nikar Training Centre na adrese Liptovská 10, 821 09 Bratislava,  www.nikar.sk

 

Prihláška do kurzu

Prihlásiť sa

Kapacita kurzov je obmedzená. Účastníkov zaraďujeme v poradí podľa dátumu záväznej prihlášky.

Odporúčame aj nasledovné kurzy

Dohodnite si konzultáciu

Kontaktovať