- Kurz Lean Management III – Shopfloor Management je zameraný na zkvalitnenie a zlepšenie chodu procesov priamo v prevádzke.
- Účastníci pod vedením skúseného lektora aplikujú obsah najmä pomocou cvičení a príkladov z praxe.
- Top lektori s praxou a experti vo svojej oblasti.
- Vysoká miera spokojnosti účastníkov kurzu.
Forma realizácie kurzu je prezenčná alebo online (prípadne obe formy).
Pracovné metódy používané v tréningových programoch sú zvolené tak, aby sme zaistili interaktivitu, prispôsobenie obsahu potrebám účastníkov a prioritne sa zamerali na prenesenie znalostí do praxe.
- V nadväznosti na tréning Lean Management I. poskytnúť metodiku mapovania, analýzy a zefektívnenia hodnotových tokov vo výrobe a v službách.
Úvod do Shopfloor Managementu
- Čo je to Shopfloor Management, kedy ho firmy začínajú aplikovať?
- Čo sme sa naučili? Skúsenosti z praktickej aplikácie vo firmách.
Vizualizácia a pravidelné riešenie problémov priamo v prevádzke
- Zaznamenanie problémov vo výrobe. Paretova analýza.
- Riešenie problémov pomocou A3.
- Odstránenie koreňovej príčiny namiesto potláčania symptómov.
- Sledovanie efektívnosti nápravných opatrení.
Krúžky kvality / Quality Circles
- Špeciálne postavenie (ne)kvality pri riešení problémov.
- Ciele krúžkov kvality, náplň stretnutí a podnety na riešenie.
- Postupy a metódy využívané pri krúžkoch kvality (Ishikawa, 5 Why…).
- Katalóg chýb a premenlivosť procesov.
Gemba
- Čo je to Gemba a kto ju vykonáva. Priebeh Gemba.
- Na čo sa zamerať. Výsledky a výstupy z Gemba.
Eskalácia problémov
- Ako, kedy a komu eskalovať problémy?
- Organizačná štruktúra pre eskaláciu problémov. Návrat na úroveň shopfloor.
Kaizen a neustále zlepšovanie
- Metodika Kaizen. Iné modely neustáleho zlepšovania.
- Tabule pre Kaizen a neustále zlepšovanie.
- Formálna stránka zlepšovania (autorské práva, odmeny a motivácia).
Leadership – východiská (v každom module z iného pohľadu)
- Orientácia na ľudí, pozitívny prístup a strategické uvažovanie
- Inšpirácia príbehmi skutočných lídrov
Rozvoj potenciálu spolupracovníkov
Výzva pre lídrov: „Pracujme na ich rozvoji a využití ich potenciálu a nebudeme musieť pracovať za nich a zodpovedať za ich chyby.”
- Vnímanie potenciálu spolupracovníkov
- Úsilie a výsledok
- Analýza výkonu spolupracovníka (Výkon, Aktivita, Kompetencia, Motivácia)
- Nástroje rozvoja spolupracovníkov
Príležitosť alebo problém
- Vidím a angažujem sa skôr, než budem môcť len reagovať (proaktivita)
- Indikátory problémov a príležitostí (KPI, firemná kultúra, chyby a reklamácie, plytvanie)
- Zmena je príležitosť, nie ohrozenie
Zmena – reflexia zmien, ktoré sme zažili
Vieme, ako spoľahlivo stroskotať na skalách zotrvačnosti zabehaných systémov a zvykov. Vieme, ako preplávať cez príboj zmeny?
- Paradigma, odmietanie zmien, odpor voči zmene
- Dôvod na zmenu, cieľ zmeny, ako nadchnúť spolupracovníkov pre zmenu
Ako komunikuje líder? Inšpiratívna komunikácia – komunikácia, ktorá ovplyvňuje
- Základné pravidlá komunikácie o zmene, o čom je potrebné hovoriť
- Prezentácia zmeny a zvládanie námietok proti zmene
Dôležité rozhovory
- Ako viesť rozhovory o tom, ako vnímam spolupracovníka? Potenciál, silné a slabé stránky, vyjasnenie emócií a pocitov, stop ohováraniu a ďalšie praktické situácie
Rešerš vybranej knihy o leadershipe
Možné zadania
- Príprava na motivačnú prezentáciu zmeny
- Analýza možných námietok k zmene
- Analýza postojov kľúčových hráčov k zmene
- Návrh proaktívnej reakcie na vznikajúci problém
- Analýza potenciálu podriadeného manažéra a návrh rozvojového plánu
Vidieť veci také, aké sú – je dobré. Vidieť veci také, aké by mohli byť – je veľmi dobré. Robiť veci lepšími – je skvelé. Vedieť pre to nadchnúť iných znamená úspech.
PROGRAM | 1.DEŇ | 2.DEŇ |
Registrácia | 8:45 | |
Program | 9:00 | 8:00 |
Obed | 12:00 | 12:00 |
Program | 13:00 | 13:00 |
Ukončenie | 16:30 | 16:00 |
Pre účastníkov kurzu ponúkame možnosť následnej aplikačnej podpory formou individuálnej konzultácie s lektorom alebo formou workshopov priamo u klienta.
Pre objednanie alebo viac informácií nás kontaktujte na fbe@fbe.sk, prípadne na telefónnom čísle +421 2 544 185 13.
Kurzy prebiehajúce prezenčnou formou sa konajú v Nikar Training Centre na adrese Liptovská 10, 821 09 Bratislava, www.nikar.sk