Tréning trénerov vo výrobe

Kurz Tréning trénerov vo výrobe je zameraný na rozvinutie zručnosti účastníkov potrebných k efektívnemu vedeniu interných školení.

  • Prakticky, názorne a jednoduchým spôsobom naučiť trénerov základné princípy pri zaškoľovaní, aby prebiehalo zapracovávanie nových zamestnancov efektívne a motivačne.
  • Naučiť sa jasne a zrozumiteľne inštruovať, demonštrovať činnosti a overovať pochopenie.
  • Uvedomiť si, že to, čo je pre mňa jasné, môže byť pre nováčika zložitejšie a potrebuje sa to naučiť.
  • Porozumieť že to, akým spôsobom pristupujem a komunikujem s novým kolegom pri zaškoľovaní má veľký vplyv na efektivitu zaškolenia ako aj loajálnosť a motiváciu daného nového pracovníka.
  • Nacvičiť si praktické situácie zaškoľovania v rámci tréningu role play.

Ako zaškoľovať novoprijatých zamestnancov

Zážitková aktivita na situácii zaškolenia na neznáme technické zariadenie/neznámy postup – účastníci si uvedomia, čo zažíva zaškoľovaný pracovník a na čo všetko je potrebné, aby pri zaškoľovaní dbali. Úvodný zážitok sa následne prepája na situácie z praxe a tematické bloky.

  • Ako zaškoľovať novoprijatých zamestnancov – kľúčové princípy a kroky
  • Na čo dbať pri zapracovávaní pracovníkov
  • Ako zabezpečiť, aby bolo zaškolenie čo najefektívnejšie a správne
  • Aké chyby sa pri zaškolení stávajú a ako sa im vyhnúť

 

Zrozumiteľná a efektívna komunikácia trénera pri zaškoľovaní

  • Ako jasne a zrozumiteľne inštruovať, demonštrovať a odovzdať znalosti
  • Dôležitosť demonštrácie, názornosti pri zapracovávaní a zaškoľovaní
  • Ako overím, či pracovník správne pochopil
  • Ako skontrolujem, skorigujem a pozitívne usmerním/dám spätnú väzbu, aby sa nováčik zlepšil a zapracoval čo najrýchlejšie
  • Zásady vystupovania mentora pri zaškoľovaní, aké správanie sa od neho čaká, aké nie je žiadúce

 

Motivácia pri zaškoľovaní

  • Čo robiť a čomu sa vyhnúť, aby som nováčika motivoval a nie demotivoval
  • Uvedomenie si, že to, čo je pre mňa jasné a rutinné, pre nového môže byť ešte ťažko pochopiteľné a potrebuje zácvik a čas

 

Typy pracovníkom a ako prispôsobiť komunikáciu a prístup

  • Aké najčastejšie typy nových pracovníkov zvykneme mávať
  • Ako ktorý typ identifikovať a čo ktorý typ potrebuje pri zaškoľovaní
  • Na čo dbať a ako prispôsobiť komunikáciu konkrétnemu pracovníkovi

 

Vybrané záťažové situácie z praxe

  • Riešenie vybraných záťažových situácií pri zaúčaní z praxe účastníkov, odporúčania, ako reagovať pri týchto situáciách (napr. keď je pracovník demotivovaný, keď sa zdá, že nie je dostatočne schopný, keď ho prekvapí „iný typ“ práce ako mal doteraz, keď okolie negatívne prezentuje spoločnosť a pod.)

 

Súčasťou školenia budú zážitkové aktivity ako aj tréning role play a riešenie situácií z praxe zaškoľovania vo výrobe. Účastníci si taktiež pozrú krátke metodické FBE videoklipy na demonštráciu správneho a nesprávneho prístupu a komunikácie pri zaškoľovaní.

Bližšie informácie ohľadne ceny, možných termínov a harmonogramu školenia Vám poskytneme na e-mailovej adrese fbe@fbe.sk alebo na telefónnom čísle +421 2 54418 513.

Máte záujem o tento kurz?

Bližšie informácie ohľadne ceny, možných termínov a harmonogramu školenia Vám poskytneme na e-mailovej adrese fbe@fbe.sk alebo na telefónnom čísle +421 2 54418 513.

Kontaktujte nás

Odporúčame aj nasledovné kurzy

Dohodnite si konzultáciu

Kontaktovať