Kurz Prevencia a riešenie konfliktov je určený vedúcim pracovníkom, ako aj všetkým, ktorí prichádzajú v kontakte so spolupracovníkmi do konfliktných situácií alebo situácií, v ktorých vzniká napätie. Ak správne zvládneme napätie a rôzne názory na tú istú vec, môžu byť zdrojom dobrých riešení, ak ich nezvládneme, môžu byť zdrojom zničujúcich konfliktov.
- Rozvinúť schopnosť pracovníkov efektívne sa vyrovnávať s problémovými a konfliktnými situáciami
 - Zvládnuť techniky riešenia konfliktu
 - Uvedomiť si, aký preferovaný štýl riešenia mám, aké sú jeho výhody a nevýhody
 - Zdokonaliť sa v prevencii konfliktov
 
Riešenie problémov
- Dôvod, vznik, 5 krokov riešenia problémov, riešenie problémov v skupine
 - Ako rozvíjať svoje schopnosti riešiť problém?
 
Konflikt v pracovnom tíme
- Typy konfliktov, zdroje konfliktov, charakteristiky a etapy vývoja konfliktu
 - Dôsledky neriešených konfliktov
 
Prevencia konfliktov
- Napätie ako tvorivá súčasť práce v tíme
 - Identifikácia potenciálnych konfliktov a možné preventívne opatrenia
 
Komunikácia a jej úloha pri riešení problémov a konfliktov
- Cieľ a modely komunikácie, prvky verbálnej komunikácie, pozitívne vyjadrovanie
 
Komunikačné techniky
- Scenár, využitie asertivity pri riešení problémov a konfliktov
 
Prekonávanie konfliktov
- Pozícia vzťahu a ocenenia, techniky prekonávania konfliktov
 - Vystupovanie po rebríku, analýza silového poľa, tlmenie hnevu
 
Ja a konflikt
- Aký je môj preferovaný štýl riešenia konfliktu?
 
Emocionálne prvky v konfliktoch
- Hnev a jeho tlmenie
 
| PROGRAM | 1.DEŇ | 2.DEŇ | 
| Registrácia | 8:45 | |
| Program | 9:00 | 8:00 | 
| Obed | 12:00 | 12:00 | 
| Program | 13:00 | 13:00 | 
| Ukončenie | 16:30 | 16:00 | 
Kurzy prebiehajúce prezenčnou formou sa konajú v Nikar Training Centre na adrese Liptovská 10, 821 09 Bratislava, www.nikar.sk