- Kurz Lean Management III – Shopfloor Management je zameraný na zkvalitnenie a zlepšenie chodu procesov priamo v prevádzke.
- Účastníci pod vedením skúseného lektora aplikujú obsah najmä pomocou cvičení a príkladov z praxe.
- Top lektori s praxou a experti vo svojej oblasti.
- Vysoká miera spokojnosti účastníkov kurzu.
Pracovné metódy používané v tréningových programoch sú zvolené tak, aby sme zaistili interaktivitu, prispôsobenie obsahu potrebám účastníkov a prioritne sa zamerali na prenesenie znalostí do praxe.
Kurz sa realizuje prezenčne. V individuálnych prípadoch možnosť do termínu uzávierky kurzu dohodnúť účasť online.
- Naučíte sa, ako zvýšiť efektivitu výroby, znížiť množstvo plýtvaní a zabezpečiť kontrolu kvality vo výrobe. Zameriame sa na zlepšenie každodenných výrobných procesov a celkovej produktivity.
- Získate prehľad o efektívnom tímovom manažmente, komunikácii a riešení problémov v prostredí dielne. Cieľom je navrhnutý podpora vedúcich schopností, ktoré sú kľúčové pre neustále zlepšovanie a dosahovanie prevádzkovej dokonalosti.
- Byť schopný identifikovať príležitosti na úsporu nákladov, znížiť chyby a zlepšiť kvalitu produktov, čo povedie k vyššej spokojnosti zákazníkov. Tento cieľ kladie dôraz na praktickú aplikáciu princípov Lean na riadenie nákladovej efektívnosti a zlepšovania kvality.
Úvod do Shopfloor Managementu
- Čo je to Shopfloor Management, kedy ho firmy začínajú aplikovať?
- Čo sme sa naučili? Skúsenosti z praktickej aplikácie vo firmách.
Vizualizácia a pravidelné riešenie problémov priamo v prevádzke
- Zaznamenanie problémov vo výrobe. Paretova analýza.
- Riešenie problémov pomocou A3.
- Odstránenie koreňovej príčiny namiesto potláčania symptómov.
- Sledovanie efektívnosti nápravných opatrení.
Krúžky kvality / Quality Circles
- Špeciálne postavenie (ne)kvality pri riešení problémov.
- Ciele krúžkov kvality, náplň stretnutí a podnety na riešenie.
- Postupy a metódy využívané pri krúžkoch kvality (Ishikawa, 5 Why…).
- Katalóg chýb a premenlivosť procesov.
Gemba
- Čo je to Gemba a kto ju vykonáva. Priebeh Gemba.
- Na čo sa zamerať. Výsledky a výstupy z Gemba.
Eskalácia problémov
- Ako, kedy a komu eskalovať problémy?
- Organizačná štruktúra pre eskaláciu problémov. Návrat na úroveň shopfloor.
Kaizen a neustále zlepšovanie
- Metodika Kaizen. Iné modely neustáleho zlepšovania.
- Tabule pre Kaizen a neustále zlepšovanie.
- Formálna stránka zlepšovania (autorské práva, odmeny a motivácia).
PROGRAM | 1.DEŇ | 2.DEŇ |
Registrácia | 8:45 | |
Program | 9:00 | 8:00 |
Obed | 12:00 | 12:00 |
Program | 13:00 | 13:00 |
Ukončenie | 16:30 | 16:00 |
Pre účastníkov kurzu ponúkame možnosť následnej aplikačnej podpory formou individuálnej konzultácie s lektorom alebo formou workshopov priamo u klienta.
Pre objednanie alebo viac informácií nás kontaktujte na fbe@fbe.sk, prípadne na telefónnom čísle +421 2 544 185 13.
Kurzy prebiehajúce prezenčnou formou sa konajú v Nikar Training Centre na adrese Liptovská 10, 821 09 Bratislava, www.nikar.sk