Mať dobrý nápad nestačí! Na čo myslieť a aké kroky urobiť, aby sme náš nápad vedeli dotiahnuť do konca: úspešne presadiť a zrealizovať.
- Uvedomiť si, čo všetko má vplyv na dotiahnutie nápadu do realizácie a na čo dbať a myslieť, aby sme boli úspešní.
- Naučiť sa metodiku NABC, ktorá poskytne účastníkom konkrétne kroky, ako štrukturovať nápad pre jeho úspešné uvedenie do reálu.
- Zlepšiť schopnosti v oblasti analýzy stakeholderov, analýzy zdrojov a vyhodnotenia rizík.
- Prakticky si vyskúšať jednotlivé metódy na reálnych príkladoch z praxe účastníkov.
Definovanie úspechu
- Ako viem, že som dostal dobrý nápad?
- Pohľady všetkých stakeholderov (úspech z pohľadu manažmentu, členov tímu, kľúčových partnerov, zákazníkov)
- 5 základných otázok na prvé naformulovanie nápadu
Stanovenie cieľa
- Štrnásť parametrov správneho cieľa (metodika SMART, PURE, CLEAR).
- Štruktúrovanie nápadu
- Metodika NABC (Need – potreby, Approach – prístup, Benefits – úžitky, Competition – alternatívne riešenia)
Analýza požiadaviek a zdrojov
- Systémové, procesné a legislatívne požiadavky
- Personálne, finančné, materiálne zdroje
- Informačné potreby
Analýza stakeholderov
- Matica Záujem/Vplyv
- Očakávania stakeholderov/Moje potreby
Analýza prekážok a rizík
- Aké budú prekážky?
- Čo by sa mohlo pokaziť?
- Ako môžem zmierniť identifikované riziká?
Akčné kroky
- Čo musím urobiť a na čo nezabudnúť
- Čo je prvý krok, ktorý potrebujem urobiť?
Kurz bude vedený prakticky, preto prosíme účastníkov, aby si na školenie priniesli konkrétny príklad nápadu zo svojej praxe, na ktorom si môžu nacvičiť a vyskúšať preberané princípy a techniky.
PROGRAM | 1.DEŇ |
Registrácia | 8:45 |
Program | 9:00 |
Obed | 12:00 |
Program | 13:00 |
Ukončenie | 16:30 |
Kurzy prebiehajúce prezenčnou formou sa konajú v Nikar Training Centre na adrese Liptovská 10, 821 09 Bratislava, www.nikar.sk