Trojdielny špionážny triler – zážitkové učenie .

Keď sme pred 10 rokmi v FBE vyvinuli SIMULÁCIU Zákazník Analytik Programátor pre jednu IT firmu netušili sme.

Keď sme pred 10 rokmi v FBE vyvinuli SIMULÁCIU Zákazník Analytik Programátor pre jednu IT firmu netušili sme,

aký vynikajúci nástroj pre zážitkové učenie máme v rukách. Zadanie, ktoré sme vtedy dostali, bolo zlepšiť prenos informácií od zákazníkov k programátorom tak, aby sa minimalizovali straty spôsobené efektom „tichej pošty!“ – postupného strácania informácií v štruktúre internej komunikácie.
Premiéra simulácie na Teambuildingu IT spoločnosti mala úspech. Simulácia splnila svoje ciele. Vedenie firmy ocenilo to, aká podrobná a cielená analýza zážitku s aplikáciou do praxe sa dá na základe ZAPu urobiť.

Tento trojdielny špionážny triler si v roku 2016 zahral rekordný počet účastníkov tréningov a teambuildingov z dvanástich firiem. Celkovo 700.
Názov ZAP simulácii ostal, ale je to už skratka zodpovedajúca špionážnemu príbehu a jeho hlavným postavám – Zved Analytik Projektant

Úlohou špionážneho tímu je zhotoviť vernú kópiu tajného mesta. Hodnotený je čas, presnosť kópie a riešenie sprievodných úloh. Stanovené key performance indicators (KPIs) umožňujú presne merať výsledok každého tímu, ako aj zlepšovanie výsledkov počas jednotlivých kôl simulácie. ZAP je možné hrať v indoorovej aj otdoorovej verzii.

 

Aký úžitok priniesla simulácia, jej analýza a aplikácia na situáciu vo firme jej účastníkom:

Vo výrobnom podniku priniesla zlepšenie internej komunikácie medzi výrobou, logistikou a údržbou.
Bolo to veľmi dobré, lebo aj v simulácii sú tri skupiny a musia medzi sebou komunikovať, potrebujú si komunikáciu štandardizovať a na celú úlohu sa pozerať z pohľadu cieľov celého špionážneho tímu „celej firmy“.

Inde priniesla efektívne využívanie prierezových tímov na riešenie úloh internej zákazníckej orientácie.
Nechcelo sa nám veriť ako sme sa v ďalšom kole zlepšili, keď sme sa s druhými tímami stretli a systematicky prebrali chyby, ktoré vznikli pri odovzdávaní informácií a navrhli riešenia. Hneď sme si to vyskúšali aj na našom konkrétnom firemnom probléme a fungovalo to.

Pozor na priority. V simulácii tak, ako v skutočnosti, majú rôzne činnosti rôzny dopad na výsledok. Veľa sme sa venovali tým rébusom a zbytočne sme stratili čas a ten bol z hľadiska efektivity najdôležitejší. Na základe toho sme si aj v našej práci urobili analýzu aké aktivity pridávajú akú hodnotu k nášmu výsledku.

Na aké iné zadania sme simuláciu úspešne využili:

  • Zlepšovanie procesov a identifikácia plytvaní
  • Zlepšenie zapracovania nových pracovníkov
  • Zlepšenie tímovej spolupráce a komunikácie
  • Efektivita využívania pracovníkov ich pružným presúvaním na rôzne úlohy

Dávame do pozornosti tieto kurzy

Prehľad kurzov k téme článku

Zaujímavosti a novinky

Dohodnite si konzultáciu

Kontaktovať
Prehľad ochrany osobných údajov

Táto webová stránka používa súbory cookie, aby sme vám mohli poskytnúť čo najlepší používateľský zážitok. Informácie o súboroch cookie sa ukladajú vo vašom prehliadači a plnia funkcie, ako je rozpoznanie vás, keď sa vrátite na našu webovú lokalitu, a pomáhajú nášmu tímu pochopiť, ktoré časti webovej lokality považujete za najzaujímavejšie a najužitočnejšie.

Nevyhnutné Cookies

Nevyhnutné cookies by mal byť vždy povolené, aby sme mohli uložiť vaše preferencie nastavení súborov cookie.

Súbory cookie tretích strán

Táto webová stránka používa službu Google Analytics na zhromažďovanie anonymných informácií, ako je počet návštevníkov stránky a najobľúbenejšie stránky.

Ponechanie tohto súboru cookie zapnutého nám pomáha zlepšovať naše webové stránky.