Kurz QFD je zameraný na porozumenie a praktické využitie metódy na prenášania požiadaviek zákazníkov do podnikových procesov.
- Účastníci pod vedením skúseného lektora aplikujú obsah najmä pomocou cvičení a príkladov z praxe.
- Top lektori s praxou a experti vo svojej oblasti.
- Vysoká miera spokojnosti účastníkov kurzu.
Pracovné metódy používané v tréningových programoch sú zvolené tak, aby sme zaistili interaktivitu, prispôsobenie obsahu potrebám účastníkov a prioritne sa zamerali na prenesenie znalostí do praxe.
Kurz sa realizuje prezenčne. V individuálnych prípadoch možnosť do termínu uzávierky kurzu dohodnúť účasť online.
- Pomôcť porozumieť a prakticky využívať metódu prenášania požiadaviek zákazníkov do podnikových procesov.
- Metodika QFD má svoj pôvod v Japonsku, keď ju na konci 70. rokov úspešne použili japonskí výrobcovia pri zvyšovaní konkurencieschopnosti ich áut na americkom a európskom trhu. Z Japonska sa postupne rozšírila do USA a Európy. Dnes je QFD jednou zo štandardných metodík (napr. VDA 4), ktorá sa používa v procesoch plánovania, pri návrhu produktov a procesov a zlepšovaní procesov v priemysle a službách. Jej výstupy umožňujú efektívne nasadiť metódu FMEA a ďalšie nástroje zlepšovania.
QFD — Požiadavky zákazníka
- Zistenie „hlasu zákazníka“ a určenie dôležitosti. Vnútorní a vonkajší zákazníci.
- Hodnotenie naplnenia požiadaviek v porovnaní s konkurenciou z pohľadu zákazníka.
- Zber a vyhodnotenie dát. Zistenie kritických požiadaviek zákazníkov na produkt alebo proces.
QFD — Technické parametre
- Špecifikácia kľúčových parametrov procesov a systémov — vnútropodnikové znaky kvality.
QFD — Analýza matice, určenie cieľov a priorít
- Vytvorenie matice medzi požiadavkami zákazníkov a technickými parametrami procesov, výrobkov alebo služieb.
- Určenie korelácie medzi technickými parametrami.
Benchmarking — porovnávanie sa s najlepšími
- Konkurenčná analýza alebo porovnanie sa s „best practices“.
Prípadová štúdia QFD
- Príklady a cvičenia.
- Ukážky aplikácie QFD v praxi.
Aplikácia QFD v organizácii
- Riešenie otázok aplikácie v oblasti pôsobnosti účastníkov kurzu.
PROGRAM | 1.DEŇ |
Registrácia | 8:45 |
Program | 9:00 |
Obed | 12:00 |
Program | 13:00 |
Ukončenie | 16:30 |
Pre účastníkov kurzu ponúkame možnosť následnej aplikačnej podpory formou individuálnej konzultácie s lektorom alebo formou workshopov priamo u klienta.
Pre objednanie alebo viac informácií nás kontaktujte na fbe@fbe.sk, prípadne na telefónnom čísle +421 2 544 185 13.
Kurzy prebiehajúce prezenčnou formou sa konajú v Nikar Training Centre na adrese Liptovská 10, 821 09 Bratislava, www.nikar.sk