Kurz Prevencia a riešenie konfliktov je určený vedúcim pracovníkom, ako aj všetkým, ktorí prichádzajú v kontakte so spolupracovníkmi do konfliktných situácií alebo situácií, v ktorých vzniká napätie. Ak správne zvládneme napätie a rôzne názory na tú istú vec, môžu byť zdrojom dobrých riešení, ak ich nezvládneme, môžu byť zdrojom zničujúcich konfliktov.
- Rozvinúť schopnosť pracovníkov efektívne sa vyrovnávať s problémovými a konfliktnými situáciami
- Zvládnuť techniky riešenia konfliktu
- Uvedomiť si, aký preferovaný štýl riešenia mám, aké sú jeho výhody a nevýhody
- Zdokonaliť sa v prevencii konfliktov
Riešenie problémov
- Dôvod, vznik, 5 krokov riešenia problémov, riešenie problémov v skupine
- Ako rozvíjať svoje schopnosti riešiť problém?
Konflikt v pracovnom tíme
- Typy konfliktov, zdroje konfliktov, charakteristiky a etapy vývoja konfliktu
- Dôsledky neriešených konfliktov
Prevencia konfliktov
- Napätie ako tvorivá súčasť práce v tíme
- Identifikácia potenciálnych konfliktov a možné preventívne opatrenia
Komunikácia a jej úloha pri riešení problémov a konfliktov
- Cieľ a modely komunikácie, prvky verbálnej komunikácie, pozitívne vyjadrovanie
Komunikačné techniky
- Scenár, využitie asertivity pri riešení problémov a konfliktov
Prekonávanie konfliktov
- Pozícia vzťahu a ocenenia, techniky prekonávania konfliktov
- Vystupovanie po rebríku, analýza silového poľa, tlmenie hnevu
Ja a konflikt
- Aký je môj preferovaný štýl riešenia konfliktu?
Emocionálne prvky v konfliktoch
- Hnev a jeho tlmenie
PROGRAM | 1.DEŇ | 2.DEŇ |
Registrácia | 8:45 | |
Program | 9:00 | 8:00 |
Obed | 12:00 | 12:00 |
Program | 13:00 | 13:00 |
Ukončenie | 16:30 | 16:00 |
Kurzy prebiehajúce prezenčnou formou sa konajú v Nikar Training Centre na adrese Liptovská 10, 821 09 Bratislava, www.nikar.sk