Kurz Vyjednávanie pre nákupcov II je zameraný na pokročilé vyjednávacie schopnosti nákupcov a rozšírenie ich zručností v oblasti pokročilej argumentácie, využitia typológie dodávateľov a asertivity. Voľne nadväzuje na kurz Vyjednávanie pre nákupcov I.
Kurz bude realizovaný online formou. Pracovné metódy používané v tréningových programoch na diaľku sú zvolené tak, aby sme zaistili interaktivitu, prispôsobenie obsahu potrebám účastníkov a praktické prenesenie do praxe.
- Zdokonaliť schopnosti účastníkov vo vyjednávaní a v odolávaní tlaku pri vyjednávaní.
- Zdokonaliť sa v komunikačných a taktických zručnostiach, potrebných v jednotlivých fázach vyjednávania a pri rôznych typoch vyjednávania.
- Naučiť sa zvládať ťažké situácie počas vyjednávania.
- Naučiť účastníkov používať vybrané asertívne techniky proti manipulácii.
- Osvojiť si typológiu a jej využitie v obchodnom jednaní s dodávateľmi.
- Zvýšiť presvedčivosť svojej argumentácie pri vyjednávaní, naučiť sa pracovať s námietkami
Modelová situácia
- Riešenie modelovej situácie z prostredia nákupu
- Analýza modelovej situácie a možných riešení
Práca s náročnými a ťažkými situáciami počas vyjednávania
- Ťažké situácie – zvládanie negatívnych emócií
- Konfliktné situácie
Asertívne techniky vo vyjednávaní
- Gramofónová platňa
- Scenár
- Ako zdvorilo odmietnuť
Argumentácia
- Technika SIMONA
Ako odolať manipulácií
- Zvládanie nátlaku a manipulácie pri vyjednávaní
- Konštruktívny tlak pri vyjednávaní
Typológia zákazníka
- Charakteristika jednotlivých typov zákazníkov
- Možnosti využitia typológie pri vyjednávaní
Situácie z praxe nákupcov
Analýza konkrétnych situácií, spracovanie optimálnych postupov a stratégií pre dané situácie, role play – tréning vybraných situácií