Kurz TQM I je zameraný na neustále zlepšovania procesov, Lean manažmentu a Six Sigma.
- Účastníci pod vedením skúseného lektora aplikujú obsah najmä pomocou simulácií a príkladov z praxe.
- Top lektori s praxou a experti vo svojej oblasti.
- Vysoká miera spokojnosti účastníkov kurzu.
Forma realizácie kurzu je prezenčná alebo online (prípadne obe formy).
Pracovné metódy používané v tréningových programoch sú zvolené tak, aby sme zaistili interaktivitu, prispôsobenie obsahu potrebám účastníkov a prioritne sa zamerali na prenesenie znalostí do praxe.
- Aplikovať systémy neustáleho zlepšovania procesov, Lean manažmentu a Six Sigma na strategické plánovanie zvyšovania efektívnosti.
Ako zvýšiť efektívnosť procesov?
- Prípadová štúdia zefektívňovania procesov v organizácii. Videofilm. Identifikácia problémov vo vnútorných zákazníckych vzťahoch a ich vplyv na spokojnosť vonkajších zákazníkov.
- Trendy v manažérskych systémoch. Vzťah ISO 9001, IATF 16949, Kaizen, Lean Six Sigma.
- Čo je Lean Management a Six Sigma a prečo ich využívať.
Ako vybrať a definovať projekty zvyšovania efektívnosti
- Popis procesu s určením interných a externých zákazníkov a dodávateľov, definovaním zdrojov a obmedzení. Požiadavky a potreby zákazníkov, indikátory ich plnenia.
- Strategická vízia, poslanie a požiadavky zainteresovaných na zlepšovanie.
- Identifikácia kritických faktorov úspechu.
- Využitie manažérskych štatistických nástrojov pri určovaní priorít v plánovaní zlepšovania.
- Matica kritických faktorov a procesov.
- Hoshin Kanri plánovanie, X-matica a Policy deployment.
Ciele projektov a meranie prínosov
- Aplikácia metódy QFD (Prenášanie požiadaviek zákazníkov do procesov) pri plánovaní.
- KPI (kľučové indikátory výkonnosti).
- Postup výberu projektov. Lean Six Sigma v porovnaní s postupným zlepšovaním – Kaizen.
Benchmarking a meranie výkonnosti procesov
- Metodika zlepšovania založená na porovnávaní sa s najlepšími.
- Praktická aplikácia. Ciele projektov zvyšovania efektívnosti.
BSC – Balanced Scorecard
- Finančné, zákaznícke a procesné hľadisko, učenie sa a rast.
- Praktická aplikácia systému prenášania stratégie do praxe a meranie výkonnosti.
Využitie tímov zlepšovania a motivácia k zlepšovaniu
- Kde a ako využívať tímovú prácu pri zlepšovaní. KVP – Kaizen. Nástroje a motivácia.
- Budovanie kultúry firmy podporujúcej zlepšovanie procesov.
- Skúsenosti z aplikácie motivačných systémov zlepšovanie procesov vo firmách.
Motivácia spolupracovníkov k zlepšovaniu procesov
- Budovanie kultúry firmy podporujúcej zlepšovanie procesov. Motivácia k zlepšovaniu.
- Skúsenosti z aplikácie motivačných systémov pre zlepšovanie procesov vo firmách.
Praktické skúsenosti z aplikácie v automobilovom priemysle, v ostatnej výrobe a v službách
- Prezentácia domácich a zahraničných skúseností.
PROGRAM | 1.DEŇ |
Registrácia | 8:45 |
Program | 9:00 |
Obed | 12:00 |
Program | 13:00 |
Ukončenie | 16:30 |
Pre účastníkov kurzu ponúkame možnosť následnej aplikačnej podpory formou individuálnej konzultácie s lektorom alebo formou workshopov priamo u klienta.
Pre objednanie alebo viac informácií nás kontaktujte na fbe@fbe.sk, prípadne na telefónnom čísle +421 2 544 185 13.
Kurzy prebiehajúce prezenčnou formou sa konajú v Nikar Training Centre na adrese Liptovská 10, 821 09 Bratislava, www.nikar.sk