TQM I – Strategické plánovanie zlepšovania produktov a procesov a meranie výkonnosti

Úspešné firmy potrebujú neustále zvyšovať konkurencieschopnosť svojich produktov a zároveń efektívnosť svojich procesov. V komunikácii s našimi zákazikmi z výroby a služieb, ktorí predstavujú špičku vo svojich oblastiach sme pripravili kurz špeciálne navrhnutý pre manažérov a tých, ktorí sú zodpovední za zlepšovanie kvality a efektivity v organizáciách a za implementáciu zmien.   Účasť na tomto kurze Vám poskytne nielen prakticky použiteľné postupy, ale aj príležitosť vymeniť si skúsenosti z praxe.

Kurz TQM I je zameraný na postupy ako prepojiť stratégiu firmy s cieľmi zlepšovania a stanoviť kľúčové indikátory výkonnosti (KPI). Následne definovať projekty zlepšovania a merať dosiahnutú úroveň procesov.  Zistíte, čo u iných v praxi funguje a čo nie a získate cenné tipy, ktoré môžete ihneď aplikovať vo svojej organizácii.

  • Účastníci pod vedením skúseného lektora aplikujú obsah najmä pomocou simulácií a príkladov z praxe.
  • Top lektori s praxou a experti vo svojej oblasti.
  • Vysoká miera spokojnosti účastníkov kurzu.

Kurz sa realizuje prezenčne. V individuálnych prípadoch možnosť do termínu uzávierky kurzu dohodnúť účasť online.

Pracovné metódy používané v tréningových programoch sú zvolené tak, aby sme zaistili interaktivitu, prispôsobenie obsahu potrebám účastníkov a prioritne sa zamerali na prenesenie znalostí do praxe.

  • Účastníci sa naučia, ako efektívne prepojiť stratégiu firmy s iniciatívami zlepšovania produktov a procesov, stanovenia kľúčových indikátorov výkonnosti (KPI) a definovania projektov zlepšovania.
  • Kurz poskytuje podrobné pokyny a nástroje na meranie a hodnotenie dosiahnutej úrovne kvality produktov a efektívnosti procesov a čo je kľúčové pre identifikáciu oblastí, ktoré vyžadujú zlepšenie.
  • Účastníci sa naučia, ako definovať a implementovať projekty zlepšovania, ktoré sú v súlade s ich podnikateľskou stratégiou a cieľmi. Tieto projekty budú zamerané na dosiahnutie  výsledkov v súlade so stratégiou.

Kurz je zameraný na témy:

  • Postupy a kritéria ako vybrať a definovať projekty zlepšovania produktov a procesov.
  • Strategické plánovanie. Policy Deployment. X-Matica. Hoshin Kanri.
  • Ciele projektov zlepšovania a meranie prínosov. Benchmarking.
  • VOC (Voice of the Customer), “Customer journey” a QFD (Quality Function Deployment).
  • Meranie výkonnosti procesov. Využitie BSC – Balanced Scorecard.
  • Manažment zmeny a motivácia k zlepšovaniu.

Ako zvýšiť kvalitu produktov a efektívnosť procesov?

  • Prípadová štúdia zefektívňovania procesov v organizácii. Identifikácia problémov vo vnútorných zákazníckych vzťahoch a ich vplyv na spokojnosť vonkajších zákazníkov.
  • Neustále zlepšovanie (CI), Lean Management a Six Sigma – čo môžeme od nich očakávať.
  • Trendy v manažérskych systémoch zabezpečovania kvality. Vzťah k ISO 9001, IATF 16949, Kaizen, Lean Six Sigma, Design for Six Sigma.

Ako vybrať a definovať projekty zvyšovania efektívnosti

  • VOC – Voice of the Customer. „Customer jurney“.
  • Popis procesu s určením interných a externých zákazníkov a dodávateľov, definovaním zdrojov a obmedzení. Požiadavky a potreby zákazníkov, indikátory ich plnenia.
  • Strategická vízia, poslanie a požiadavky zainteresovaných na zlepšovanie.
  • Identifikácia kritických faktorov úspechu.
  • Využitie manažérskych štatistických nástrojov pri určovaní priorít v plánovaní zlepšovania.
  • Matica kritických faktorov a procesov.
  • Hoshin Kanri plánovanie, X-matica a Policy deployment.

Ciele projektov zlepšovania, benchmarking a meranie prínosov

  • Aplikácia metódy QFD (Prenášanie požiadaviek zákazníkov do produktov a procesov).
  • Postup pri výbere projektov a stanovei ich cieľov.
  • Benchmarking – metodika zlepšovania produktov a procesov založená na porovnávaní sa s najlepšími.
  • Praktická aplikácia. Ciele projektov zvyšovania efektívnosti.

Ciele. Meranie výkonnosti. KPI. Balanced Scorecard

  • KPI (kľučové indikátory výkonnosti).Praktická aplikácia systému prenášania stratégie do praxe a meranie výsledkov.
  • Finančné, zákaznícke a procesné hľadisko, učenie sa a rast.

Manažment zmeny a motivácia k zlepšovaniu

  • Tímy zlepšovania. Nástroje a motivácia pre zlepšovanie. Manažment zmeny.
  • Budovanie kultúry firmy podporujúcej zlepšovanie produktov a procesov.
  • Skúsenosti z aplikácie motivačných systémov zlepšovanie vo firmách.

Praktické skúsenosti z aplikácie v automotive, výrobe a v službách

  • Prezentácia skúseností a diskusia k aplikácii v prostredí účastníkov.
PROGRAM 1.DEŇ
Registrácia 8:45
Program 9:00
Obed 12:00
Program 13:00
Ukončenie 16:30

Pre účastníkov kurzu ponúkame možnosť následnej aplikačnej podpory formou individuálnej konzultácie s lektorom alebo formou workshopov priamo u klienta.

 

Pre objednanie alebo viac informácií nás kontaktujte na fbe@fbe.sk, prípadne na telefónnom čísle +421 2 544 185 13.

Kurzy prebiehajúce  prezenčnou formou sa konajú v Nikar Training Centre na adrese Liptovská 10, 821 09 Bratislava,  www.nikar.sk

 

Prihláška do kurzu

Prihlásiť sa

Kapacita kurzov je obmedzená. Účastníkov zaraďujeme v poradí podľa dátumu záväznej prihlášky.

Odporúčame aj nasledovné kurzy

Dohodnite si konzultáciu

Kontaktovať