TQM I – Strategické plánovanie zlepšovania produktov a procesov a meranie výkonnosti

Úspešné firmy potrebujú neustále zvyšovať konkurencieschopnosť svojich produktov a zároveń efektívnosť svojich procesov. V komunikácii s našimi zákazikmi z výroby a služieb, ktorí predstavujú špičku vo svojich oblastiach sme pripravili kurz špeciálne navrhnutý pre manažérov a tých, ktorí sú zodpovední za zlepšovanie kvality a efektivity v organizáciách a za implementáciu zmien.   Účasť na tomto kurze Vám poskytne nielen prakticky použiteľné postupy, ale aj príležitosť vymeniť si skúsenosti z praxe.

Kurz TQM I je zameraný na postupy ako prepojiť stratégiu firmy s cieľmi zlepšovania a stanoviť kľúčové indikátory výkonnosti (KPI). Následne definovať projekty zlepšovania a merať dosiahnutú úroveň procesov.  Zistíte, čo u iných v praxi funguje a čo nie a získate cenné tipy, ktoré môžete ihneď aplikovať vo svojej organizácii.

  • Účastníci pod vedením skúseného lektora aplikujú obsah najmä pomocou simulácií a príkladov z praxe.
  • Top lektori s praxou a experti vo svojej oblasti.
  • Vysoká miera spokojnosti účastníkov kurzu.

Kurz sa realizuje prezenčne. V individuálnych prípadoch možnosť do termínu uzávierky kurzu dohodnúť účasť online.

Pracovné metódy používané v tréningových programoch sú zvolené tak, aby sme zaistili interaktivitu, prispôsobenie obsahu potrebám účastníkov a prioritne sa zamerali na prenesenie znalostí do praxe.

  • Účastníci sa naučia, ako efektívne prepojiť stratégiu firmy s iniciatívami zlepšovania produktov a procesov, stanovenia kľúčových indikátorov výkonnosti (KPI) a definovania projektov zlepšovania.
  • Kurz poskytuje podrobné pokyny a nástroje na meranie a hodnotenie dosiahnutej úrovne kvality produktov a efektívnosti procesov a čo je kľúčové pre identifikáciu oblastí, ktoré vyžadujú zlepšenie.
  • Účastníci sa naučia, ako definovať a implementovať projekty zlepšovania, ktoré sú v súlade s ich podnikateľskou stratégiou a cieľmi. Tieto projekty budú zamerané na dosiahnutie  výsledkov v súlade so stratégiou.

Kurz je zameraný na témy:

  • Postupy a kritéria ako vybrať a definovať projekty zlepšovania produktov a procesov.
  • Strategické plánovanie. Policy Deployment. X-Matica. Hoshin Kanri.
  • Ciele projektov zlepšovania a meranie prínosov. Benchmarking.
  • VOC (Voice of the Customer), “Customer journey” a QFD (Quality Function Deployment).
  • Meranie výkonnosti procesov. Využitie BSC – Balanced Scorecard.
  • Manažment zmeny a motivácia k zlepšovaniu.

Ako zvýšiť kvalitu produktov a efektívnosť procesov?

  • Prípadová štúdia zefektívňovania procesov v organizácii. Identifikácia problémov vo vnútorných zákazníckych vzťahoch a ich vplyv na spokojnosť vonkajších zákazníkov.
  • Neustále zlepšovanie (CI), Lean Management a Six Sigma – čo môžeme od nich očakávať.
  • Trendy v manažérskych systémoch zabezpečovania kvality. Vzťah k ISO 9001, IATF 16949, Kaizen, Lean Six Sigma, Design for Six Sigma.

Ako vybrať a definovať projekty zvyšovania efektívnosti

  • VOC – Voice of the Customer. „Customer jurney“.
  • Popis procesu s určením interných a externých zákazníkov a dodávateľov, definovaním zdrojov a obmedzení. Požiadavky a potreby zákazníkov, indikátory ich plnenia.
  • Strategická vízia, poslanie a požiadavky zainteresovaných na zlepšovanie.
  • Identifikácia kritických faktorov úspechu.
  • Využitie manažérskych štatistických nástrojov pri určovaní priorít v plánovaní zlepšovania.
  • Matica kritických faktorov a procesov.
  • Hoshin Kanri plánovanie, X-matica a Policy deployment.

Ciele projektov zlepšovania, benchmarking a meranie prínosov

  • Aplikácia metódy QFD (Prenášanie požiadaviek zákazníkov do produktov a procesov).
  • Postup pri výbere projektov a stanovei ich cieľov.
  • Benchmarking – metodika zlepšovania produktov a procesov založená na porovnávaní sa s najlepšími.
  • Praktická aplikácia. Ciele projektov zvyšovania efektívnosti.

Ciele. Meranie výkonnosti. KPI. Balanced Scorecard

  • KPI (kľučové indikátory výkonnosti).Praktická aplikácia systému prenášania stratégie do praxe a meranie výsledkov.
  • Finančné, zákaznícke a procesné hľadisko, učenie sa a rast.

Manažment zmeny a motivácia k zlepšovaniu

  • Tímy zlepšovania. Nástroje a motivácia pre zlepšovanie. Manažment zmeny.
  • Budovanie kultúry firmy podporujúcej zlepšovanie produktov a procesov.
  • Skúsenosti z aplikácie motivačných systémov zlepšovanie vo firmách.

Praktické skúsenosti z aplikácie v automotive, výrobe a v službách

  • Prezentácia skúseností a diskusia k aplikácii v prostredí účastníkov.
PROGRAM 1.DEŇ
Registrácia 8:45
Program 9:00
Obed 12:00
Program 13:00
Ukončenie 16:30

Pre účastníkov kurzu ponúkame možnosť následnej aplikačnej podpory formou individuálnej konzultácie s lektorom alebo formou workshopov priamo u klienta.

 

Pre objednanie alebo viac informácií nás kontaktujte na fbe@fbe.sk, prípadne na telefónnom čísle +421 2 544 185 13.

Kurzy prebiehajúce  prezenčnou formou sa konajú v Nikar Training Centre na adrese Liptovská 10, 821 09 Bratislava,  www.nikar.sk

 

Prihláška do kurzu

Prihlásiť sa

Kapacita kurzov je obmedzená. Účastníkov zaraďujeme v poradí podľa dátumu záväznej prihlášky.

Odporúčame aj nasledovné kurzy

Dohodnite si konzultáciu

Kontaktovať
Prehľad ochrany osobných údajov

Táto webová stránka používa súbory cookie, aby sme vám mohli poskytnúť čo najlepší používateľský zážitok. Informácie o súboroch cookie sa ukladajú vo vašom prehliadači a plnia funkcie, ako je rozpoznanie vás, keď sa vrátite na našu webovú lokalitu, a pomáhajú nášmu tímu pochopiť, ktoré časti webovej lokality považujete za najzaujímavejšie a najužitočnejšie.

Nevyhnutné Cookies

Nevyhnutné cookies by mal byť vždy povolené, aby sme mohli uložiť vaše preferencie nastavení súborov cookie.

Súbory cookie tretích strán

Táto webová stránka používa službu Google Analytics na zhromažďovanie anonymných informácií, ako je počet návštevníkov stránky a najobľúbenejšie stránky.

Ponechanie tohto súboru cookie zapnutého nám pomáha zlepšovať naše webové stránky.