Hoshin Kanri je japonský výraz, ktorý sa v preklade do angličtiny zvykne označovať ako „policy deployment„. Hoshin Kanri je systém plánovania, realizácie a monitorovania stratégií a cieľov organizácie. Tento systém bol vytvorený a rozvinutý v Japonsku, hlavne v japonských automobilových spoločnostiach ako Toyota, Honda a Nissan.
Hoshin Kanri sa skladá z niekoľkých krokov, ktoré sú navzájom prepojené a slúžia na zabezpečenie toho, aby sa organizácia sústredila na kľúčové ciele a aby sa tieto ciele plnili efektívne a koordinovane. Tieto kroky môžu zahŕňať:
- Vytvorenie stratégie a cieľov organizácie
- Vytvorenie ročného plánu a rozpočtu na zabezpečenie dosiahnutia týchto cieľov
- Rozdelenie cieľov na menšie pod-ciele a prideľovanie týchto pod-cieľov jednotlivým oddeleniam a pracovníkom v organizácii
- Kontrola a monitorovanie pokroku pri dosahovaní týchto cieľov
- Prispôsobenie a aktualizácia stratégií a plánov na základe získaných informácií a skúseností
Hoshin Kanri sa často používa ako súčasť systému riadenia kvality alebo ako metóda na dosiahnutie kontinuálneho zlepšovania v organizáciách. Hoshin Kanri umožňuje koordinovať snahy rôznych častí organizácie a zabezpečuje, aby každý pracovník v organizácii mal jasno v tom, aké sú ciele organizácie a aké sú jeho zodpovednosti pri ich dosahovaní.