Kurz patrí do série kurzov na tému hybridného pracovného prostredia, ktorá sa skladá zo 4 poldňových kurzov: „Sebariadenie v hybridnom pracovnom prostredí“, „Riadenie v hybridnom prostredí I“, „Riadenie v hybridnom prostredí II“ a „Online porady“.
- Zlepšiť schopnosť účastníkov efektívne viesť online porady.
- Naučiť účastníkov udržať pozornosť kolegov počas online porady.
- Uvedomiť si, na čo je potrebné si dať pozor, keď je porada vedená online a ako zabezpečiť, aby bola efektívna a splnila cieľ.
Špecifiká online porád
- V čom je online forma iná oproti osobnej, výhody, limity, pravidlá online formy.
Príprava na vedenie online porady
- Ciele porady, účastníci, príprava techniky – praktické rady, na čo si dať pozor.
- Príprava pomôcok (podklady, prezentácia, video, hlasovanie, nástroje na rozhodovanie…).
- Ďalšie praktické online nástroje, ktoré zapoja účastníkov, zlepšia vizualizáciu, zvýšia pozornosť.
Vedenie priebehu virtuálnej porady
- Zahájenie, uvedenie do kontextu, oboznámenie účastníkov s cieľmi porady.
- Priebeh porady (prihlasovanie sa o slovo, stráženie spádu, témy, práca s otázkami, vizualizácia…).
- Zhrnutie a záver online porady.
- Zápis z virtuálnej porady – ako ho robiť, aby bol efektívny.
- Najčastejšie chyby pri vedení online porád a ako sa im vyvarovať.
Náročné situácie počas online porady
- Pokles pozornosti, prílišná aktivita, pasivita účastníkov porady, práca s opačným názorom.