Úspešné firmy potrebujú neustále zvyšovať konkurencieschopnosť svojich produktov a zároveń efektívnosť svojich procesov. V komunikácii s našimi zákazikmi z výroby a služieb, ktorí predstavujú špičku vo svojich oblastiach sme pripravili kurz špeciálne navrhnutý pre manažérov a tých, ktorí sú zodpovední za zlepšovanie kvality a efektivity v organizáciách a za implementáciu zmien. Účasť na tomto kurze Vám poskytne nielen prakticky použiteľné postupy, ale aj príležitosť vymeniť si skúsenosti z praxe.
Kurz TQM I je zameraný na postupy ako prepojiť stratégiu firmy s cieľmi zlepšovania a stanoviť kľúčové indikátory výkonnosti (KPI). Následne definovať projekty zlepšovania a merať dosiahnutú úroveň procesov. Zistíte, čo u iných v praxi funguje a čo nie a získate cenné tipy, ktoré môžete ihneď aplikovať vo svojej organizácii.
- Účastníci pod vedením skúseného lektora aplikujú obsah najmä pomocou simulácií a príkladov z praxe.
- Top lektori s praxou a experti vo svojej oblasti.
- Vysoká miera spokojnosti účastníkov kurzu.
Kurz sa realizuje prezenčne. V individuálnych prípadoch možnosť do termínu uzávierky kurzu dohodnúť účasť online.
Pracovné metódy používané v tréningových programoch sú zvolené tak, aby sme zaistili interaktivitu, prispôsobenie obsahu potrebám účastníkov a prioritne sa zamerali na prenesenie znalostí do praxe.
- Účastníci sa naučia, ako efektívne prepojiť stratégiu firmy s iniciatívami zlepšovania produktov a procesov, stanovenia kľúčových indikátorov výkonnosti (KPI) a definovania projektov zlepšovania.
- Kurz poskytuje podrobné pokyny a nástroje na meranie a hodnotenie dosiahnutej úrovne kvality produktov a efektívnosti procesov a čo je kľúčové pre identifikáciu oblastí, ktoré vyžadujú zlepšenie.
- Účastníci sa naučia, ako definovať a implementovať projekty zlepšovania, ktoré sú v súlade s ich podnikateľskou stratégiou a cieľmi. Tieto projekty budú zamerané na dosiahnutie výsledkov v súlade so stratégiou.
Kurz je zameraný na témy:
- Postupy a kritéria ako vybrať a definovať projekty zlepšovania produktov a procesov.
- Strategické plánovanie. Policy Deployment. X-Matica. Hoshin Kanri.
- Ciele projektov zlepšovania a meranie prínosov. Benchmarking.
- VOC (Voice of the Customer), “Customer journey” a QFD (Quality Function Deployment).
- Meranie výkonnosti procesov. Využitie BSC – Balanced Scorecard.
- Manažment zmeny a motivácia k zlepšovaniu.
Ako zvýšiť kvalitu produktov a efektívnosť procesov?
- Prípadová štúdia zefektívňovania procesov v organizácii. Identifikácia problémov vo vnútorných zákazníckych vzťahoch a ich vplyv na spokojnosť vonkajších zákazníkov.
- Neustále zlepšovanie (CI), Lean Management a Six Sigma – čo môžeme od nich očakávať.
- Trendy v manažérskych systémoch zabezpečovania kvality. Vzťah k ISO 9001, IATF 16949, Kaizen, Lean Six Sigma, Design for Six Sigma.
Ako vybrať a definovať projekty zvyšovania efektívnosti
- VOC – Voice of the Customer. „Customer jurney“.
- Popis procesu s určením interných a externých zákazníkov a dodávateľov, definovaním zdrojov a obmedzení. Požiadavky a potreby zákazníkov, indikátory ich plnenia.
- Strategická vízia, poslanie a požiadavky zainteresovaných na zlepšovanie.
- Identifikácia kritických faktorov úspechu.
- Využitie manažérskych štatistických nástrojov pri určovaní priorít v plánovaní zlepšovania.
- Matica kritických faktorov a procesov.
- Hoshin Kanri plánovanie, X-matica a Policy deployment.
Ciele projektov zlepšovania, benchmarking a meranie prínosov
- Aplikácia metódy QFD (Prenášanie požiadaviek zákazníkov do produktov a procesov).
- Postup pri výbere projektov a stanovei ich cieľov.
- Benchmarking – metodika zlepšovania produktov a procesov založená na porovnávaní sa s najlepšími.
- Praktická aplikácia. Ciele projektov zvyšovania efektívnosti.
Ciele. Meranie výkonnosti. KPI. Balanced Scorecard
- KPI (kľučové indikátory výkonnosti).Praktická aplikácia systému prenášania stratégie do praxe a meranie výsledkov.
- Finančné, zákaznícke a procesné hľadisko, učenie sa a rast.
Manažment zmeny a motivácia k zlepšovaniu
- Tímy zlepšovania. Nástroje a motivácia pre zlepšovanie. Manažment zmeny.
- Budovanie kultúry firmy podporujúcej zlepšovanie produktov a procesov.
- Skúsenosti z aplikácie motivačných systémov zlepšovanie vo firmách.
Praktické skúsenosti z aplikácie v automotive, výrobe a v službách
- Prezentácia skúseností a diskusia k aplikácii v prostredí účastníkov.
PROGRAM | 1.DEŇ |
Registrácia | 8:45 |
Program | 9:00 |
Obed | 12:00 |
Program | 13:00 |
Ukončenie | 16:30 |
Pre účastníkov kurzu ponúkame možnosť následnej aplikačnej podpory formou individuálnej konzultácie s lektorom alebo formou workshopov priamo u klienta.
Pre objednanie alebo viac informácií nás kontaktujte na fbe@fbe.sk, prípadne na telefónnom čísle +421 2 544 185 13.
Kurzy prebiehajúce prezenčnou formou sa konajú v Nikar Training Centre na adrese Liptovská 10, 821 09 Bratislava, www.nikar.sk