TQM I - Plánovanie projektov zlepšovania a meranie výkonnosti Lean a Six Sigma (prezenčne/online)

 

Termíny

 
Jeseň:
    {hide-if-empty jesenod1}
  • 18. - 19.10.2021
 

 

Štandardná forma realizácie kurzu je prezenčná. V prípade nepriaznivej epidemiologickej situácie bude kurz realizovaný online formou.

Obsah

Ako zvýšiť efektívnosť procesov? Systémy neustáleho zlepšovania procesov, Lean Managment a Six Sigma a prečo ich aplikovať

  • Prípadová štúdia zefektívňovania procesov v organizácii. Videofilm. Identifikácia problémov vo vnútorných zákazníckych vzťahoch a ich vplyv na spokojnosť vonkajších zákazníkov.
  • Trendy v manažérskych systémoch. Vzťah ISO 9001, IATF 16949, Kaizen, Lean Six Sigma. 
  • Čo je Lean Management a Six Sigma a prečo ich využívať.

Strategické plánovanie zvyšovania efektívnosti.

Ako vybrať a definovať projekty 

  • Popis procesu s určením interných a externých zákazníkov a dodávateľov, definovaním zdrojov a obmedzení. Požiadavky a potreby zákazníkov, indikátory ich plnenia.
  • Strategická vízia, poslanie a požiadavky zainteresovaných na zlepšovanie.
  • Identifikácia kritických faktorov úspechu.
  • Využitie manažérskych štatistických nástrojov pri určovaní priorít v plánovaní zlepšovania.
  • Matica kritických faktorov a procesov.
  • Hoshin Kanri plánovanie. X-Matica, Policy deployment.

Ciele projektov a meranie prínosov

  • Aplikácia metódy QFD (Prenášanie požiadaviek zákazníkov do procesov) pri plánovaní.
  • KPI (kľučové indikátory výkonnosti).
  • Postup výberu projektov. Lean Six Sigma v porovnaní s postupným zlepšovaním - Kaizen.

Benchmarking a meranie výkonnosti procesov

  • Metodika zlepšovania založená na porovnávaní sa s najlepšími.
  • Praktická aplikácia. Ciele projektov zvyšovania efektívnosti.

BSC – Balanced Scorecard

  • Finančné, zákaznícke a procesné hľadisko, učenie sa a rast.
  • Praktická aplikácia systému prenášania stratégie do praxe a meranie výkonnosti.

Využitie tímov zlepšovania a motivácia k zlepšovaniu

  • Kde a ako využívať tímovú prácu pri zlepšovaní. KVP – Kaizen. Nástroje a motivácia.
  • Budovanie kultúry firmy podporujúcej zlepšovanie procesov.
  • Skúsenosti z aplikácie motivačných systémov zlepšovanie procesov vo firmách.

Motivácia spolupracovníkov k zlepšovaniu procesov.

  • Budovanie kultúry firmy podporujúcej zlepšovanie procesov. Motivácia k zlepšovaniu.
  • Skúsenosti z aplikácie motivačných systémov pre zlepšovanie procesov vo firmách.

 Praktické skúsenosti z aplikácie v automobilovom priemysle, v ostatnej výrobe a v službách (finančné, IT atď).

  • Prezentácia domácich a zahraničných skúseností.

Lektori

Daniel Laco

Vedie sekciu spoločnosti FBE Bratislava a FBE Praha, ktorá sa zameriava na školenie a aplikáciu metód zvyšovania kvality a efektívnosti procesov v slovenských a českých firmách. Predtým pracoval ako manažér v oblasti nasadzovania riadiacich systémov. Absolvoval kurz v oblasti CIM v DEC, Boston, USA, Leadership Development Training program vo Wheaton College, USA a EFQM Assessor training v Bruseli. Počas pobytov v USA pracoval na implementácii nástrojov zlepšovania procesov v oblasti služieb vo firmách Master Lube, Cadmus a The Tides Inn.


Najvýznamnejšie referencie:

VOLKSWAGEN SLOVAKIA, Slovak Telekom, ALLIANZ, PosAm Bratislava, U.S.Steel Košice, Škoda Auto Mladá Boleslav, Velux a ďalší.

Karol Horváth

V FBE pracuje od roku 2005, študoval na Viedenskej univerzite a pracovné skúsenosti zbieral v automobilkách Bentley Motors (GB), VOLKSWAGEN Autoeuropa (PT) a VOLKSWAGEN SLOVAKIA. Je zodpovedný za vedenie medzinárodných projektov v oblasti zlepšovania kvality (Six Sigma, štatistické metódy), zefektívňovania procesov (Lean manažment, výrobné systémy, logistika) a projektov nábehu produktov (napr. PEP). Školí a moderuje workshopy aj v nemeckom či anglickom jazyku pre členov predstavenstva, manažérov a špecialistov v oblasti výroby aj služieb.


Najvýznamnejšie referencie:

VOLKSWAGEN SLOVAKIA, Slovnaft, KIA, Slovenská sporiteľňa, LEONI, Knauf, HELLA Slovakia Signal-Lighting, MIBA, Branson Ultrasonic, Grupo Antolin, PosAm, Tatrabanka, Brose, Getrag, Nidec a ďalší.

Radoslav Čupík

Vo firme FBE pôsobí od r. 1998 ako manažér projektov v oblasti zlepšovania kvality a výkonnosti procesov a TPM (Totálne produktívna údržba). Predtým pracoval ako manažer a vedúci projektov v oblasti IT a technický expert pre oblasť zahraničných investícií v SR. Absolvoval pracovný pobyt v Londýne, počas ktorého sa venoval otázkam kvality a efektívnosti podnikových procesov a metodológiam tvorby IS.


Najvýznamnejšie referencie:

Škoda Auto, Mladá Boleslav, VOLKSWAGEN SLOVAKIA, E.ON IS Slovakia, Mondi SCP, Emerson, Reydel Automotive Slovakia, ZF Slovakia, Schaeffler Skalica, Allianz Slovenská poisťovňa, Miba Sinter, Miba Steeltec, Grupo Antolin, U.S. Steel Košice, Vacuumschmelze a ďalší.

Zavazna PRIHLASKA na KURZ