Manažérska komunikácia pre majstrov a tímlídrov vo výrobe

Štandardná forma realizácie kurzu je prezenčná. V prípade nepriaznivej epidemiologickej situácie bude kurz realizovaný online formou. Pracovné metódy používané v tréningových programoch na diaľku sú zvolené tak, aby sme zaistili interaktivitu, prispôsobenie obsahu potrebám účastníkov a praktické prenesenie do praxe.

Tento kurz je určený vedúcim pracovníkom vo výrobe (majstrom, tímlídrom atď.), ktorým zdokonalenie ich komunikačných zručností pomôže lepšie a efektívnejšie zvládať každodenné (i ťažké) situácie v ich práci.

CIELE

  • Zlepšiť komunikačné zručnosti majstrov a tímlídrov, aby vedeli efektívnejšie zvládať úlohu majstra a s tým spojené praktické komunikačné situácie (zadávanie úloh, prenos informácií atď.).
  • Oboznámiť ich s vybranými argumentačnými a asertívnymi technikami.
  • Naučiť sa s presvedčivosťou komunikovať aj nepopulárne opatrenia a zvládnuť námietky spolupracovníkov.
  • Zvládnuť efektívne poskytovanie spätnej väzby.

OBSAH KURZU

Úloha a zásady komunikácie v práci majstra/ tímlídra

  • Význam a dôležitosť komunikácie v práci majstra/ tímlídra
  • Komunikácia pri manažérskom cykle – pri zadávaní úloh, kontrole a poskytovaní spätnej väzby
  • Princípy a kľúčové komunikačné techniky: aktívne počúvanie, overovanie, parafrázovanie atď.

Komunikácia pri zadávaní úloh

  • Zrozumiteľné zadanie – zadaj tak, aby spolupracovník vedel, čo má robiť
  • Overovanie pochopenia úlohy
  • Štýly zadávania úloh: prikáž, predaj, konzultuj, spolupracuj, deleguj

Efektívny prenos informácií

  • Zásady prenosu informácií zhora nadol (ako a čo odkomunikovať od nadriadených smerom k tímu)
  • Zásady prenosu informácií zdola nahor (čo a ako odkomunikovať nadriadeným)

Poskytovanie spätnej väzby

  • Princípy poskytovania spätnej väzby k výkonu spolupracovníka
  • Pochvala, pozitívne usmerňovanie a pokarhanie

Argumentácia a prekonávanie námietok

  • Prekonávanie námietok od spolupracovníkov, metodika, argumentácia
  • Vybrané asertívne techniky

Riešenie nežiaduceho správania spolupracovníka

Komunikácia nepopulárneho opatrenia

Riešenie ďalších vybraných praktických komunikačných situácií z praxe majstrov

ĎALŠIE INFORMÁCIE

Bližšie informácie ohľadne ceny, možných termínov a harmonogramu školenia Vám poskytneme na e-mailovej adrese fbe@fbe.sk alebo na telefónnom čísle +421 2 54418 513.