Logistika a Supply Chain Management

Ciele kurzu

  • Poskytnúť prehľad metód a nástrojov Logistiky a efektívneho Supply Chain Managementu.
  • Ukázať ako spolupracovať so zúčastnenými stranami, aby sa dosiahla vysoká pridaná hodnota pre zákazníka a odstránili sa zbytočné straty.
  • Osvojiť si „best practices“ a získať inšpirácie pre vlastnú prácu.

Obsah

Úvod do logistiky a SCM

  • Lean a logistické procesy.
  • Zvládanie dopytu a flexibilita.
  • Príklady z praxe.

Hlavné logistické procesy

  • Riadenie skladov/Warehouse Management.
  • Interná logistika a zásobovanie výroby.
  • Materiálové hospodárstvo.
  • Riadenie dodávateľských reťazcov/Supply Chain Management.

Riadenie skladov

  • Typy skladov: supermarkety, adresné/chaotické sklady, fixné sklady a podobne.
  • Stratégie a plánovanie: dosah skladových zásob v čase, vzdialenosť od výroby, skladovanie náhradných dielov, náklady na skladovnie.
  • Transportné systémy.
  • Komisionovanie a materiálový tok.

Materiálové hospodárstvo

  • Určenie spotreby.
  • Disponovanie materiálom.
  • Inventúra.
  • Externá logistika a transport.

Interná logistika a riadenie výroby

  • Typy výroby a vhodné logistické princípy (ťah, tlak, JIT, JIS).
  • Spôsoby zásobovania výroby (manipulanti, interný milkrun, dopravníky, potrubia a podobne).
  • Informačné toky z pohľadu internej logistiky (kanban, heijunka, conwip, IT systémy a podobne).
  • Manažment hodnotových tokov (VSM) v skratke.

Supply Chain Management

  • Nestabilita zákazníckych objednávok a predpovedanie dopytu.
  • Integrácia SCM (návrh produktu, starostlivosť o zákazníkov, plánovanie výroby, outsourcing).
  • Typy dodávateľských reťazcov.
  • Riadenie dodávateľov (výber, hodnotenie, rozvoj a audit).
  • Riziká v dodávateľských reťazcoch (TOC, kartelové dohody, diverzifikácia dodávateľov, prírodné a politicko-ekonomické podmienky).

“V súčasnom neistom prostredí sa flexibilita stáva podmienkou úspechu, preto je pre udržanie konkurencie schopnosti čoraz dôležitejšia rýchlosť.“
Tom McDaniel,
“Of Tigers, Dinosaurs and Gazelles:
Defining Competitive Business Models in the New Europe”