LEAN III – Shopfloor Management
Zlepšovanie priamo vo výrobnej prevádzke

Ciele výcvikového kurzu

Na praktických príkladoch z výrobných firiem predstaviť a vyskúšať si metódy riadenia procesov vo výrobných prevádzkach s využitím vizualizačných tabúľ, stretnutí tímu k popísaniu problémov, analýze ich príčin a hľadaniu riešení, ktoré vedú k odstráneniu plytvaní a zlepšovaniu kvality procesu.

Obsah

Úvod do Shopfloor Managementu

  • Čo je to Shopfloor Management, kedy ho firmy začínajú aplikovať?
  • Čo sme sa naučili? Skúsenosti z praktickej aplikácie vo firmách.

Vizualizácia a pravidelné riešenie problémov priamo v prevádzke

  • Zaznamenanie problémov vo výrobe. Paretová analýza.
  • Riešenie problémov pomocou A3.
  • Odstránenie koreňovej príčiny namiesto potláčania symptómov.
  • Sledovanie efektívnosti nápravných opatrení.

Krúžky kvality / Quality Circles

  • Špeciálne postavenie (ne)kvality pri riešení problémov.
  • Ciele krúžkov kvality, náplň stretnutí a podnety na riešenie.
  • Postupy a metódy využívané pri krúžkoch kvality (Ishikawa, 5 Why...).
  • Katalóg chýb a premenlivosť procesov.

Gemba

  • Čo je to Gemba a kto ju vykonáva. Priebeh Gemba.
  • Na čo sa zamerať. Výsledky a výstupy z Gemba.

Eskalácia problémov

  • Ako, kedy a komu eskalovať problémy?
  • Organizačná štruktúra pre eskaláciu problémov.
  • Návrat na úroveň shopfloor.

Kaizen a neustále zlepšovanie

  • Metodika „Kaizen“. Iné modely neustáleho zlepšovania.
  • Tabule pre Kaizen a neustále zlepšovanie.
  • Formálna stránka zlepšovania (autorské práva, odmeny a motivácia).