Zlepšovanie procesov finančných a administratívnych služieb
Lean Service & Business Process Improvement

Ciele výcvikového kurzu

  • Zážitkovou formou ukázať metódy zvyšovania efektívnosti procesov v službách so zameraním na oblasť financií, obchodných procesov, IT, telekomunikácií a ďalších služieb s prevládajúcimi „office“ procesmi.
  • Prostredníctvom simulácie ukázať prínosy aplikácie metód zlepšovania procesov služieb a ich vplyv na spoluprácu s internými a externými zákazníkmi a odstraňovanie bariér medzi útvarmi firmy.
  • Ukázať príležitosti na zlepšenie procesov, ktoré často zakrýva „prevádzková slepota“, a naplánovať si možnosti aplikácie v podmienkach účastníkov tréningu.

Obsah

V čom je rozdiel

  • Prečo je potrebné zefektívňovať procesy služieb? Kde sú najväčšie príležitosti?
  • V čom sa líšia postupy zlepšovania procesov služieb od zlepšovania výroby?
  • Simulácia práce vo firme so zameraním na procesy služieb (prvé kolo).
  • Vyhodnotenie príležitostí na zlepšovanie procesov.

Mapovanie súčasného stavu a nastavenie procesov

  • Mapa procesov. Meranie účinnosti procesov.
  • Kvalita vykonávaných činností v projektoch a procesoch.
  • Čo prináša hodnotu? Mapovanie hodnotových tokov (VSM).

Nástroje zvyšovania efektívnosti procesov

Zoštíhlenie existujúcich procesov, odstránenie plytvaní (druhé kolo simulácie)

  • Plytvania v procesoch služieb.
  • Analýza: ktoré procesy pridávajú hodnotu. Analýza a eliminácia strát v procesoch.
  • Efektivita procesov a jej meranie. Návrh budúceho stavu bez plytvaní.
  • Organizácia pracoviska. Vizualizácia.
  • Nastavenie procesov vychádzajúce z mapy budúceho stavu.

Záver a aplikácia v procesoch účastníkov tréningu

  • Zhrnutie „best practices“ pre oblasť procesov služieb.
  • Plán zlepšovania v okruhu pôsobnosti účastníkov tréningu.