Manažérske systémy TQM, Lean a Six Sigma
TQM I – Plánovanie zlepšovania procesov

Obsah

Ako zvýšiť efektívnosť procesov? Systémy Total Quality Management (TQM), Lean Managment a Six Sigma a prečo ich aplikovať

  • Prípadová štúdia nasadzovania TQM v organizácii. Videofilm. Identifikácia problémov vo vnútorných zákazníckych vzťahoch a ich vplyv na spokojnosť vonkajších zákazníkov.
  • Trendy v manažérskych systémoch. Vzťah ISO 9001, ISO/TS 16949, TQM, Lean Management a Six Sigma. EFQM Excellence Model v praxi.

Strategické plánovanie zlepšovania – zákaznícka orientácia

  • Popis procesu s určením interných a externých zákazníkov a dodávateľov, definovaním zdrojov a obmedzení. Požiadavky a potreby zákazníkov, indikátory ich plnenia.
  • Strategická vízia, poslanie a požiadavky zainteresovaných na zlepšovanie.
  • Identifikácia kritických faktorov úspechu. Využitie manažérskych štatistických nástrojov pri určovaní priorít v plánovaní zlepšovania.
  • Matica kritických faktorov a procesov. Ciele a meranie zlepšovania. KPI (kľúčové indikátory výkonnosti).
  • Aplikácia metódy QFD (Prenášanie požiadaviek zákazníkov do procesov) pri plánovaní.
  • Postup výberu projektov. Špecifiká Lean Six Sigma v porovnaní s tradičným TQM.

Benchmarking a zlepšovanie

  • Metodika zlepšovania založená na porovnávaní sa s najlepšími.
  • Praktická aplikácia. Ciele projektov zvyšovania efektívnosti.

Využitie tímov zlepšovania a motivácia k zlepšovaniu

  • Kde a ako využívať tímovú prácu pri zlepšovaní. KVP – Kaizen. Nástroje a motivácia.
  • Budovanie kultúry firmy podporujúcej zlepšovanie procesov.
  • Skúsenosti z aplikácie motivačných systémov zlepšovanie procesov vo firmách.

BSC – Balanced Scorecard

  • Praktická aplikácia systému prenášania stratégie do praxe a meranie výkonnosti.

Prenášanie zákazníckych požiadaviek a hodnotení do neustáleho zlepšovania interných procesov firmy. Praktické skúsenosti z aplikácie v automobilovom priemysle a v ostatnej výrobe a službách.

  • Prezentácia domácich a zahraničných skúseností.