Asertivita

Kurz „Asertivita“ je určený vedúcim pracovníkom, ako aj všetkým, ktorí sa v kontakte so spolupracovníkmi dostávajú do situácií, kedy je potrebné udržať rovnováhu medzi vzťahmi a cieľovou orientáciou a kde akékoľvek snahy o manipuláciu majú negatívny dopad na pracovný tím.

Ciele výcvikového kurzu

  • Zvládnuť asertívny spôsob komunikácie, ktorý pomáha účinne presadzovať ciele organizácie a podporuje budovanie priamej a priaznivej atmosféry na pracovisku.
  • Naučiť sa jasne vyjadrovať svoje požiadavky a pocity.
  • Identifikovať manipulatívne spôsoby správania spolupracovníkov a primerane ich riešiť.
  • Naučiť sa prijímať kritiku a odmietnutie bez pocitu urážky a zvládnuť umenie konštruktívne kritizovať.

Obsah

Definícia a podstata asertivity

  • Asertívny spôsob komunikácie a správania
  • Asertivita nie agresivita, zabránenie manipulácii v pracovných vzťahoch

Asertívne ľudské práva

  • Asertivita v horizontálnych vzťahoch a vo vzťahoch nadriadený – podriadený

Asertívne formy správania

Asertívne komunikačné techniky pre vedúcich pracovníkov (a nielen pre nich)

  • Technika otvorených dverí, technika selektívneho ignorovania
  • Prijateľný kompromis, technika Ako povedať „nie“
  • Scenár, ako sa vysporiadať s nežiaducim správaním spolupracovníkov

Pracovná asertivita

  • Uvedomenie si svojich silných stránok
  • Ako byť stručný, presný, ako sa vyhnúť „vate“ pri komunikácii s kolegami?

Kritika. Ako reagovať na kritiku?

  • Päť krokov, ako sa lepšie vysporiadať s kritikou
  • Kritika v asertivite, sebakritika, kritika druhých, prijatie kritiky