Prevencia a riešenie konfliktov

Kurz „Prevencia a riešenie konfliktov“ je určený vedúcim pracovníkom, ako aj všetkým, ktorí prichádzajú v kontakte so spolupracovníkmi do konfliktných situácií alebo situácií, v ktorých vzniká napätie. Ak správne zvládneme napätie a rôzne názory na tú istú vec, môžu byť zdrojom dobrých riešení, ak ich nezvládneme, môžu byť zdrojom zničujúcich konfliktov.

Ciele výcvikového kurzu

  • Rozvinúť schopnosť pracovníkov efektívne sa vyrovnávať s problémovými a konfliktnými situáciami.
  • Zvládnuť techniky riešenia konfliktu.
  • Uvedomiť si, aký preferovaný štýl riešenia mám, aké sú jeho výhody a nevýhody.
  • Zdokonaliť sa v prevencii konfliktov.

Obsah

Riešenie problémov

  • Dôvod, vznik, 5 krokov riešenia problémov, riešenie problémov v skupine
  • Ako rozvíjať svoje schopnosti riešiť problém?

Konflikt v pracovnom tíme

  • Typy konfliktov, zdroje konfliktov, charakteristiky a etapy vývoja konfliktu
  • Dôsledky neriešených konfliktov

Prevencia konfliktov

  • Napätie ako tvorivá súčasť práce v tíme
  • Identifikácia potenciálnych konfliktov a možné preventívne opatrenia

Komunikácia a jej úloha pri riešení problémov a konfliktov

  • Cieľ a modely komunikácie, prvky verbálnej komunikácie, pozitívne vyjadrovanie

Komunikačné techniky

  • Scenár, využitie asertivity pri riešení problémov a konfliktov

Prekonávanie konfliktov

  • Pozícia vzťahu a ocenenia, techniky prekonávania konfliktov
  • Vystupovanie po rebríku, analýza silového poľa, tlmenie hnevu

Ja a konflikt

  • Aký je môj preferovaný štýl riešenia konfliktu?

Emocionálne prvky v konfliktoch

  • Hnev a jeho tlmenie