Prehľad metód zlepšovania procesov
pre personalistov a koordinátorov vzdelávania

Ciele kurzu

  • Získať prehľad o najpoužívanejších metódach zlepšovania procesov a ich prínosoch.
  • Posilniť kompetencie pri vytváraní rozvojových programov v tejto oblasti.
  • Zlepšiť schopnosť komunikovať s odbornými útvarmi o cieľoch a metódach tréningov.
  • Zefektívniť prácu koordinátorov tréningov.

Na tréningu budú použité ukážky simulácií a hier využívaných počas tréningov.

Obsah

Ako prepojiť tréningové potreby s obsahom a metódami tréningu

  • Trendy v tréningoch zlepšovania procesov - ukážky.
  • Ako prepojiť tréning s praxou účastníkov.

Metódy popisu procesov a problémov

  • Akými metódami je možné popísať proces?
  • QFD – Ako preniesť do produktov a procesov požiadavky zákazníkov?

Metódy analýzy procesov (vysvetlené na simulácii/hre a praktických ukážkach)

  • SPC – Štatistické metódy riadenia.
  • DOE – Zlepšovanie procesu cez návrh experimentov.

Metodiky zlepšovania

  • 8D – Riešenie reklamácií založené na PDCA.
  • Lean Management,  Six Sigma a Kaizen.

Ako merať prínosy tréningov

  • Kirkpatrikov model založený na meraní spokojnosti účastníkov, zlepšenia znalostí, zručností a aplikácie v praxi a vplyvu na výsledky.