Leadership II
Vedenie manažérskych tímov – situačné vedenie

Leadership je ako krása – ťažko sa definuje, ale keď ju uvidíte, spoznáte ju.
Warren Bennis

Cieľ

  • Spoznať svoj preferovaný štýl vedenia, jeho výhody a slabé stránky.
  • Rozvinúť schopnosti a zručnosti potrebné na situačný prístup k vedeniu manažérskeho tímu.
  • Naučiť účastníkov svojím správaním a činmi primerane a spontánne vyjadrovať osobné
  • hodnoty a hodnoty deklarované firemnou kultúrou.

Obsah

Leadership – východiská (v každom module z iného pohľadu)

  • Orientácia na ľudí, pozitívny prístup a strategické uvažovanie
  • Inšpirácia príbehmi skutočných lídrov

Môj preferovaný štýl vedenia

  • Šesť štýlov leadershipu (na základe výskumov D. Golemana, Boyatzisa a McKeeovej)
  • Identifikácia preferovaného štýlu (dotazník)
  • Silné a slabé stránky môjho preferovaného štýlu vedenia
  • Ako korigovať svoj štýl v situáciách, kde by vynikli jeho slabé stránky?

Situačné vedenie

  • Štýly vedenia (štyri štýly vedenia podľa K. Blancharda)
  • Situačný prístup k vedeniu manažérov a spolupracovníkov
  • Zmena paradigmy riadenia od „riadim tak, ako je mi to vlastné“ k paradigme vedenia „vediem tak, aby som najefektívnejšie dosahoval ciele“
  • Čo ovplyvňuje výber vhodného štýlu vedenia?
  • Ako zvládnuť štýly vedenia, ktoré sú mi cudzie, ale situácia si ich vyžaduje?
  • Ako zadávať úlohy a kontrolovať ich plnenie pri rôznych štýloch vedenia?

Líder a tím – vedenie a rôzne typy tímov

  • Typy tímov a ich vedenie
  • Vývoj tímu a ako situácii v tíme prispôsobiť svoj štýl riadenia

Význam hodnôt a integrita

  • Hodnoty a ich komunikácia vo firme, komunikovaná a reálna firemná kultúra
  • Líder ide príkladom a modeluje cestu. Robím to, čo hovorím (Walk your talk)
  • Budovanie alebo búranie dôvery

Rešerš vybranej knihy o leadershipe

Možné zadania

  • Analýza situácie v tíme, ktorý vediem, a návrh zmien v mojom prístupe k vedeniu tímu
  • Optimalizácia štýlu vedenia jednotlivých spolupracovníkov
  • Vlastné zadanie súvisiace s témou

Môžeme sa naučiť veľa užitočných postupov a techník, ale zostaňme sami sebou, z úcty k sebe a preto, aby nám ľudia verili.