eCollaboration - spolupráca tímov na diaľku

 

 

Obsah

Rozdiel medzi virtuálnym a klasickým projektovým tímom

  • Roly vo virtuálnom tíme.
  • Kľúčové vlastnosti a úloha manažéra virtuálneho tímu.
  • Kompetencie efektívnych členov virtuálnych tímov.

 

Faktory úspechu virtuálneho tímu/ budovanie úspešného VT

  • Ako dosiahnuť synergiu a predchádzať izolácii členov tímu.
  • Ako budovať dôveru pri interakcii s podporou IT.
  • Ako vyvážiť technické a interpersonálne zručnosti.
  • Hodnotenie a oceňovanie výkonu.

Spolupráca vo virtuálnych tímoch

  • Špecifiká a predchádzanie problémom.
  • Zadávanie, kontrola a prijímanie výsledkov úloh vo virtuálnych tímoch.
  • Využitie nástrojov pre online spoluprácu – manažérsky pohľad.
  • Budovanie dôvery vo virtuálnych projektových tímoch.

Komunikácia vo virtuálnom tíme (s využitím IT nástrojov)

  • Režimy práce tímu.
  • Príklady spolupráce s podporou IT (audio a video konferencie, multimediálna konferencia v reálnom čase, e-mail., skupinové kalendáre, web nástenky, zdieľané databázy, kolaboratívne nástroje).
  • Praktický tréning komunikácie vo virtuálnom tíme – simulácia riešenia projektových úloh.
  • Vzťah predmetnej a interpersonálnej komunikácie v projektových tímoch.
  • Špecifiká psychológie komunikácie vo virtuálnych tímoch.
  • Predchádzanie nedorozumeniam a konfliktom v elektronickej komunikácii.