Projektový manažment III – Komunikácia v projektovom riadení

Cieľ výcvikového kurzu

  • Analyzovať kritické situácie v komunikácii pri projektovom riadení a zvládnuť vhodné nástroje komunikačnej techniky na ich efektívne riešenie.
  • Naučiť sa získavať súhlas zainteresovaných strán, presvedčivo a logicky štrukturovať svoju argumentáciu.
  • Rozvinúť schopnosti pracovníkov efektívne sa vyrovnávať s problémovými konfliktnými situáciami.
  • Zvládnuť poskytovanie spätnej väzby k výkonom spolupracovníkov v projektovom tíme.

Obsah

Workshop — kritické situácie v komunikácii pri projektovom riadení

Získavanie súhlasu zainteresovaných strán a presvedčivosť

  • Analýza cieľovej skupiny, jej očakávaní a potrieb.
  • Rétorické postupy a verbálna stránka presviedčania, formulácie súvislostí a uvádzanie faktov.
  • Argumentačné techniky, argumentovanie z pohľadu cieľovej skupiny, argumentácia
  • Tvrdenie – Emócie – Logika, racionálny a emocionálny apel.
  • Neverbálna stránka presvedčivej komunikácie — gestikulácia, očný kontakt, držanie tela.

Riešenie konfliktov v projektovom tíme

  • Typy konfliktov, vecná stránka — predmet konfliktu, bludný kruh konfliktu.
  • Postupy riešenia konfliktov.
  • Emocionálne prvky v konfliktoch, postoje jednotlivých strán, hnev a jeho tlmenie.

Komunikačný plán

  • Projekt a manažment zmeny.
  • Prvky komunikačného plánu.
  • Správa (cieľ, obsah, forma, spätná väzba).

Komunikačné techniky spätnej väzby k výkonom spolupracovníkov v projektovom tíme

  • Uznanie a pochvala.
  • Pozitívne usmerňovanie.
  • Upozornenie na nedostatky.