QFD - Prenášanie požiadaviek do procesov

 

Termíny

Jar:
  • 16.04.2018
 
Jeseň:
  • 10.10.2018
 

 

Metodika QFD má svoj pôvod v Japonsku, keď ju na konci 70. rokov úspešne použili japonskí výrobcovia pri zvyšovaní konkurencieschopnosti ich áut na americkom a európskom trhu. Z Japonska sa postupne rozšírila do USA a Európy. Dnes je QFD jednou zo štandardných metodík (napr. VDA 4), ktorá sa používa v procesoch plánovania, pri návrhu produktov a procesov a zlepšovaní procesov v priemysle a službách. Jej výstupy umožňujú efektívne nasadiť metódu FMEA a ďalšie nástroje zlepšovania.

Ciele

  • Pomôcť porozumieť a prakticky využívať metódu prenášania požiadaviek zákazníkov do podnikových procesov.

Obsah

QFD — Požiadavky zákazníka

  • Zistenie „hlasu zákazníka“ a určenie dôležitosti. Vnútorní a vonkajší zákazníci.
  • Hodnotenie naplnenia požiadaviek v porovnaní s konkurenciou z pohľadu zákazníka.
  • Zber a vyhodnotenie dát. Zistenie kritických požiadaviek zákazníkov na produkt alebo proces.

QFD — Technické parametre

  • Špecifikácia kľúčových parametrov procesov a systémov — vnútropodnikové znaky kvality.

QFD — Analýza matice, určenie cieľov a priorít

  • Vytvorenie matice medzi požiadavkami zákazníkov a technickými parametrami procesov, výrobkov alebo služieb.
  • Určenie korelácie medzi technickými parametrami.

Benchmarking — porovnávanie sa s najlepšími

  • Konkurenčná analýza alebo porovnanie sa s „best practices“.

Prípadová štúdia QFD, príklady a cvičenia. Ukážky aplikácie QFD v praxi.

 

Aplikácia QFD v organizácii

  • Riešenie otázok aplikácie v oblasti pôsobnosti účastníkov kurzu.

QFD odporúčame absolvovať pred účasťou na kurze FMEA I.

Lektori

Radoslav Čupík

Vo firme FBE pôsobí od r. 1998 ako manažér projektov v oblasti zlepšovania kvality a výkonnosti procesov a TPM (Totálne produktívna údržba). Predtým pracoval ako manažer a vedúci projektov v oblasti IT a technický expert pre oblasť zahraničných investícií v SR. Absolvoval pracovný pobyt v Londýne, počas ktorého sa venoval otázkam kvality a efektívnosti podnikových procesov a metodológiam tvorby IS.


Najvýznamnejšie referencie:

Škoda Auto, Mladá Boleslav, VOLKSWAGEN SLOVAKIA, E.ON IS Slovakia, Mondi SCP, Emerson, Reydel Automotive Slovakia, ZF Slovakia, Schaeffler Skalica, Allianz Slovenská poisťovňa, Miba Sinter, Miba Steeltec, Grupo Antolin, U.S. Steel Košice, Vacuumschmelze.

Róbert Klačanský

Vedie výcvikové semináre a následné nasadzovanie štatistických metód riadenia a Lean Six Sigma vo významných priemyselných podnikoch a službách (napr. VOLKSWAGEN SLOVAKIA, Getrag Ford, Slovak Telekom, U.S. Steel Košice, Reydel Automotive Slovakia, MIBA Steeltec, Miba Sinter, Continental Automotive, Emerson, Vaillant). Je absolventom elektrotechnickej fakulty, pracoval na Čsl. metrologickom ústave a ŠDVÚ. Absolvoval tréning trénerov v kanadskej firme Digital Mentor Group a pracovný pobyt v USA, počas ktorého školil a zavádzal metódy zlepšovania kvality. Ako Master Black Belt koučoval mnohé úspešné projekty zvyšovania efektívnosti procesov.


Najvýznamnejšie referencie:

VOLKSWAGEN SLOVAKIA, Getrag Ford, Magneti Mareli, Slovak Telekom, U.S. Steel Košice,Reydel Automotive Slovakia, MIBA Steeltec, Miba Sinter, Continental Automotive, Emerson, Vaillant, ZF Slovakia, Askoll, Slovnaft

Zavazna PRIHLASKA na KURZ

ZÁVÄZNÁ PRIHLÁŠKA NA KURZ