Ako úspešne komunikovať – cieľom je porozumenie

 

Termíny

Jar:
  • 14. - 15.03.2018
  • 02. - 03.07.2018
 
Jeseň:
  • 25. - 26.10.2018
 

 

Kurz „Ako úspešne komunikovať“ je určený každému, kto cíti priestor na zlepšenie svojej komunikácie, každému, kto si uvedomuje alebo aj neuvedomuje, že na nedorozumeniach so svojimi kolegami a kolegyňami má tiež svoj podiel. Kurz je realizovaný zážitkovou formou. Účastníci si zahrajú niekoľko komunikačných hier, ktoré im pomôžu uvedomiť si, v čom majú zlepšiť svoje komunikačné zručnosti a hneď v nasledujúcich cvičeniach budú mať priestor na ich zlepšovanie.

Ciele

  • Zdokonaliť a rozvinúť komunikačné schopnosti účastníkov tak, aby v kontakte so spolupracovníkmi nedochádzalo k zbytočným nedorozumeniam
  • Zdokonaliť sa v presvedčivej komunikácii
  • Rozvinúť schopnosti pracovníkov efektívne zvládať praktické komunikačné situácie

Obsah

Komunikačná hra (úvodné zážitkové cvičenie s podrobnou analýzou) – na základe analýzy sa podľa potreby systematicky preberajú nižšie uvedené témy obohatené o vhodné cvičenia a krátke nácviky rozvíjanej zručnosti
 

Komunikácia – cieľom je porozumenie

  • Prečo si nerozumieme, ako predísť nedorozumeniam? – Spätná väzba

Verbálna komunikácia

  • Význam slov, zámer slovných oznámení, pozitívne vyjadrovanie

Neverbálna komunikácia

  • Význam neverbálnej komunikácie

Aktívne počúvanie

  • Čo všetko strácame, ak nepočúvame svojich partnerov v komunikácii?
  • Aktívne počúvanie ako prevencia konfliktov

Vertikálna a horizontálna komunikácia

  • Riešenie vybraných komunikačných situácií (ako sa porozprávať s kolegom, ktorý mi včas nedodáva podklady na prácu alebo so šéfom, ktorý mi nešpecifikuje priority úloh, a tak často robím na tom, čo mohlo počkať a súrne veci nestíham; riešenia, ktoré pomáhajú odstraňovať stres a sú prevenciou vzniku konfliktov)

Komunikačná hra (zážitkové cvičenie s podrobnou analýzou práce s faktmi a domnienkami)


Fakty a domnienky

  • Ako vo svojej komunikácii pracujem s faktmi a domnienkami?

Lektori

Kristína Poláková

Špecializuje sa na oblasť komunikácie a zákazníckej komunikácie. Je absolventkou STU v Bratislave. Absolvovala stáž v rôznych organizáciách v SRN a dlhodobé tréningy zahraničných expertov, ako Günter Meurer – personálny manažment a riadenie ľudských zdrojov, John Sipple – riadenie procesu zmeny. V FBE pôsobí ako lektorka a projektová manažérka v mnohých firmách v oblasti výroby, služieb a obchodu.


Najvýznamnejšie referencie:

Schaeffler Skalica, Fortaco, Hella Slovakia,SPS/UPC, Komerční banka, SLSP, Flaga, Grupo Antolin, ZSE, Consumer Finance Holding, ZUNO banka

Natália Kušnieriková

V FBE Bratislava pôsobí ako tréner pre firemné vzdelávanie od roku 2002. Špecializuje sa na oblasť komunikácie, prevencie a riešenia konfliktov, tímovej spolupráce, tréningu trénerov, zákazníckej orientácie, hodnoteniu zamestnancov a koučingu. Vyštudovala Filozofickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. Sedem rokov pôsobila v medzinárodnej organizácii Partners for Democratic Change Slovakia – Centrum prevencie a riešenia konfliktov ako projektová manažérka a trénerka. Je certifikovaným koučom a členkou ICF a Slovenskej asociácie koučov (SAKO).


Najvýznamnejšie referencie:

Slovak Telekom,Mondi SCP, Jungheinrich, Schaeffler Kysuce, ESET, Matador Group, VOLKSWAGEN finančné služby, VACUUMSCHMELZE a ďalší

Zavazna PRIHLASKA na KURZ

ZÁVÄZNÁ PRIHLÁŠKA NA KURZ